|
|
|
|---|---|
| Funderar på att ta bort min pulsair, ger det nån effekt och vad har den egentligen för funktion? | |
|
Jag har hört att man kan tjäna upp till 237hk om man tar bort den =) Om jag kommer ihåg rätt så är Pulsair en funktion som blåser in luft i avgasröret för att dom resterande bränslepartiklarna ska forbrännas innan dom kommer ut i luften ! Så du tjänar nog inget på att ta bort den och dessutom så blir dom inte glada på besiktningen ! Funktion före styling! |
|
| Pulsair leder in en del av avgaserna in till insuget så att en del av de oförbrända gaserna får en chans till att förbrännas. Det höjer dock insugstemperaturen så att motorn har lättare för att spika (Det gör vevhusventilationen också). Det finns lite fördelar om du kopplar bort den: Antingen kan du ställa tändningen lite tidigare och tjäna nån ynka häst eller så kan du köra på bensin med lägre oktan (vad fan det nu ska tjäna till...). Men så länge du inte har turbokonverterat bilen så har det inte så stor betydelse... | |
|
Pulsair = lite extra friskluft leds till avgaserna för efterbränning av koloxid bl.a. EGR = återledning av en liten mängd avgaser till ny förbränning för att minska mängden kväveoxidutsläpp. Ta bort efterbrännaren, har väl aldrig hört på maken... FP |
|
|
Jag skall hänga på extraktorrör istället för orginal på min 323 -80. Där finns ju förståss inget uttag för vare sej pulsair eller EGR. Någon som har erfarenhet av resultat på SBP om man struntar i det? / weber |
|
| Jag plockade bort puls-air systemet när jag monterade ett extraktorrör på min 320 och den gick igenom utan problem vid besiktningen. Tror inte det är så stor risk att besikningsmannen vet att det sitter ett monterat original. | |
|
kör åxå med extraktor och bortplockad avgasrening, och de sa inte ett ljud på SBP när jag var där i förra veckan! Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.