|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart man kan köpa billig olja? Skicka gärna en länk till av. hemsida | |
|
Läs Länk Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
k57: Biltema har bra och billig olja. |
|
| Biltema har billig olja som inte uppfyller varken BMW LL98, LL01, LL04. ;) Men visst det funkar i äldre bilar... | |
| Tror inte att jaghar någon lust med att fylla i biltemas olja i en M5a | |
|
k57: Okej jag visste inte vad du hade för bil. Förstår dig. Även om klassningen på biltemas syntetolja är mycket kompetent. Så det är med 99% säkerhet ingen fara. Men ok. |
|
|
Köp inte på BMW iallafall! Köpte 4l TWS på BMW för 98euro!!! Länk |
|
| 4 liter för 98euro??!! | |
Len |
Köp på Biltema, eller hos Rusta, eller hos Karlssons. Helsyntet som duger. Och skippa krämare som ockrar med 100-200 kr per liter....... L |
|
Man kan köpa Mobil1 Rally 5W50 för under 100kr/litern hos tex Specma Components i Upplands Väsby....Har för mig att de finns i norr ut oxå, Skellefteå tex...Kolla på Länk |
|
|
K57: Kolla på Länk . Det är ett "dotterbolag" till Specma Component eller nåt sånt så de bör ha Mobil1 oljan...Såg att de fanns i Ö-vik & Härnösand vilket nog är lite närmare än Upplands väsby för din del iaf:-) |
|
|
Just nu är det rea på castrol slx llo1olja. Bmw solna. 4liter för 499 spänn //Player |
|
| Den kostade 399:- förra veckan :) | |
|
Haas: Ja blev lika förvånad som du:) Dum som man är... Länk |
|
|
k57: Vilken årsmodell har du? Mvh |
|
| jag har en 90a | |
|
Nitt minne är så kort! Kanske det var 399 spänn. //Player |
|
|
För så pass gamla bilar är Rustas och Biltemas "helsynteter" en prisvärd olja för täta byten (6-900 mil). Oljorna som fanns i början på 90-talet är riktigt dåliga jämfört med dagens lågprisolja. Din motor kräver antagligen en API SG och Biltemas 5W-50 har API SL, ju högre sista bokstav - desto högre kvalitet. Kvalitetsnormen API SL kom först 2001! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.