AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.048

BMW 318is - 90 på blocket

Länk

Någon som varit och tittat nåt på den? Den verkar vara väldigt fin med ett billigt pris.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Verkar ju helt okey, 4 ägare totalt sett och svensksåld. Ska nog gå att kolla mot bilprovningens avläsningar att miltalet är korrekt eller ej.

Hmm billig? Det vet jag inte, beror på om allt fungerar och är sjysst, inte mkt rost osv.. Då kan det vara ett sjysst pris.
När jag säger billig jämför jag med andra 318is tillsalu just nu :)
Tycker priset är mycket bra. Den har dock inte is-front utan något som liknar M-paketfronten?

Spelar ju ingen större roll. Är bilen bara bra maskinellt och inte sönderrostad så är priset helrätt!

Mvh,
Kalle
Jag köpte min iS för 17.000, vilket jag tycker var ett bra pris även fast den gått 29.000 mil vid inköpet, det fanns lite mer rost än jag såg från början. Kolla A stolparna i höjd med motorhuvens ovankant, på min fanns även rost under säkringsdosan i motorrummet. Det läckte in vatten där. Tyvärr var min bil försedd med tröskelbreddare som samlat en del rost i tröskellådorna.

Det är väldigt mycket bil för de pengarna, så är den okej maskinellt slå till.

/Fredrik
E
1.156
E
320 ci cab -04
Kolla rost, rost och rost. E30 rostar mkt. Ett exempel kan vara att skruva loss dörrbeklädnaden och kolla ner i dörren. Ofta ingen rolig utsikt. Jag gjorde det. Fy fn!... Fyllde med linolja och vanlig mineralmotorolja till en geggig blandning.

Utöver det "vanliga"
Kolla gärna ljusspolningen fram, brukar vara paj på E30.

E
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer.
Rosten är den värsta fienden på E30 helt klart. Önskar att min var rostfri....
Tycker att för varje dag som går hittar jag mer och mer rost på diverse konsiga ställen. lossa på inredningen i bagageutrymmet och kolla hjulhusen. Hittade ett fint hål där på min i efterhand. :(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.