|
|
|
|---|---|
|
Tänkte LB regga flickans TD och sätta in ett såkallat skattesmitar-galler.Bilen är av sedantyp så gallret åker såklart dän omgående. Någon som vet påföjden vid en ev poliskontroll?? Är väl inte speciellt oroad eftersom det numera är vanligare att möta en likbil i trafiken än en polisbil... Håller på att bygga gallret,några tips vid besiktningen? Ska intyga att bilen överens stämmer med TSVFS 1978:9 själv tänkte jag.Tips&tricks?? | |
|
Rent spontant så blir det väl framförande av oregistrerat/oförsäkrat fordon som man gör sig skylldig till. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
svintoleffe |
Det som jag har hörtt, dte är att åker ni säg hela familjen i bilen, då måste dom kliva av o gå därifrån sen. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Jag har hört mig ang. detta och av trafikpolisen fått höra följande: Då de ertappar en bil som är registrerad som en lätt LB, men som saknar galler, och har för många säten i, så blir man skickad till besiktningen igen för ny registreringsbesiktning. Väl på den nya reg-besiktningen kommer du med lastgaller igen, du får betala priset för reg-bes och kommer hem med nya papper som visar att bilen är en lätt LB fortf. (man skickas till reg-bes eftersom man framför en personbil reggad som lätt LB. När man sedan kommer till reg-bes är det en lätt LB igen). Inga böter skrivs ut, utan man ska (enl. trafikpolisen) bara bli skickad för omreg-bes. Med tanke på att man sparar många tusenlappar i skattepengar på att ha en lätt LB istället för PB så kan man göra detta förfarande ett par ggr varje år utan att "gå back på det". Sen moralen i förfarandet är upp till var och en. Sen stämmer det säkert det som svintoleffe säger, att om det är för många passagerare i bilen så får de säkert kliva ur... |
|
|
Tillägg: Oregistrerat och ofrsäkrat blir det inte, däremot "felregistrerat" och ev. "fel-försäkrat". Trafikförsäkringen funkar säkert, men sen hur f-bolaget bedömer övriga delar av försäkringen kan ju vara intressant. Om de öht får reda på att bilen har blivit ombyggd igen efter bes. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.