|
|
|
|---|---|
|
Jag skall köpa en ny E61 och hade väl egentligen tänkt mig att lägga till Sportpaketet ända tills jag såg metallisterna "Alu cube pro" som ingår i paketet. Enligt BMW-förhandlaren går det enbart att byta till trälister istället. Det var ju inte heller helt i linje med mina önskemål. Är det nån som vet om man kan få sportpaketet till E61 med de "vanliga" aluminiumslisterna (439)? Per B | |
| Försökte bygga en med vanliga alu lister på bmw.se men utan att lyckas. Tycker absolut att du ändå ska välja M-sportpaket då detta gör bilen grymt mycket snyggare samt mer lättsåld när detta ska ske. Personligen tycker jag trälister och ett ljust skinn är helläckert! | |
| Klarar inte helt att bestämma mig. Tycker 124-fälgarna är snyggare än de som följer med i sportpaketet. Men spoiler och kjolpaketet är ju förbaskat snyggt alltså... | |
| Jag tycker inte att 124 fälgen är speciellt snygg men man har ju olika åsikter som tur är. Sen tycker det är klart onödigt att ha 275or. Kostar bara en massa extra. Välj 245or både bak och fram i så fall är mitt tips. Jag vet iofs inte vilken motor du har tänkt dig men ska du inte ha 550 så skulle jag råda till 245. Har själv 540 (e39) med 235 runt om och jag tycker det räcker. Lägger hellre pengar då på riktigt bra däck. | |
| Du har inte kollat med försäljaren om han kan fixa 124 fälgarna istället för M fälgarna även om du väljer M-paketet? | |
|
Jag tycker M-fälgen är snyggare än 124:an... ___ //Ulf |
|
|
M-fälgen är fantastiskt snygg, speciellt ihop med E61 och sportpaket. |
|
| Kan ingen skriva att de tycker 124-fälgarna är snygga ;-) Jag som hade bestämt mig för dem och ett sportchassi för att få bilen lite närmare backen i alla fall... | |
wowwe |
Det går bara att få alu cube eller trä men mitt råd till dig är att ta träet för 1500 som annars kostar 5500 och sälj det och eftermontera alu list. 124 är snygg men inte till M-sportpaket. Lycka till :) |
|
Style 124 är jättesnygga. Välj dem + sportschassi + shadowline högglans och antracit innertak så får du en snygg bil utan m-paketets flådighet. Tycker jag. /M Min bil: Länk |
|
|
Såg nu att 124 är rätt extrema avseende däcksdimension....kör du mycket på vanliga svenska vägar kanske 17" är att föredra och en något mer konservativ bredd, enligt ovan. 17" med sportschassi är fortfarande snyggt. /M Min bil: Länk |
|
| Tack :-) Det blir 124-fälgarna + sportchassi, dvs inte sportpaket. Nån som vet var det finns bilder på en silvergrå e61 med shadowline? Bilen på framsidan i Touring-katalogen ser ut att vara utan shadowline men annars så stämmer den väl med min konfiguration med det stora undantaget av motor :-) | |
|
Jag skulle lätt välja "nya" Radial 32 18" Länk (samma pris som 124)+sportchassi+högglans shadowline! //Chrille |
|
| Vad blir det för motor? Bara nyfiken... | |
| 523i eller 525i. Utgångspunkt 523 hade jag tänkt för att hålla ned priset. Comfort + Adv + Automastlåda. Här skall det bli familjebil av det :-) Blir stor kontrast till Z4:an... | |
|
Gud hjälpe kunden.. Jag försökte få aktiv stolventilering i min 525 E61, men det föll på att jag i 3:e led var tvingad till att köpa en trälist. - Villket jag vägrade. (min personliga åsikt är att trä endast skall finnas på båtdäck och i Jaguarer!) |
|
|
Alla utrustningsproblem bör gå att lösa genom Individual, hör med dom hur mycket extra det kan kosta, för en så avancerad bil som E60/E61 är, måste det gå att få nöjda köpare, till exempel: M5 E60 ser bara bra ut med Pianosvarta innerlister som går att få till M6, dom ordinarie valen är att välja mellan pest eller kolera, enligt mig. Mvh Stephan |
|
|
Har själv en 530i med sportchassie och 124 och är MYCKET nöjd. M-paketet kan bli "too much"... Sedan tycker jag absolut att du, om du har möjlighet, ska kosta på dig minst en 525:a. risken är stor att det, som du själv säger, blir för stor kontrast... Är ganska säker på att du har igen pengarna den dag du byter! Mvh Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.