|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är en nybliven E23 ägare och har kollat runt lite vad det gäller denna vacka kaross, såg att det bara va 4 tillsalu på autopower och tre på blocket, därmed undrar jag hur många av dessa som finns här i sverige! //BMW-Kimmo | |
|
Lär finnas en del. Är og lättare om du frågar hur många det finns utav de med din motor 8) Hjälpte en polare att köra hem hans E23 745i -84 igår. Mysig bil 8) |
|
|
Okej, finns det många med min motor? :P Svårt att få tag på kaross- delar? //BMW-Kimmo |
|
|
Var det denna eminenta vagn Du köpte, kanske? Länk I så fall har Du en ovanlig E23:a... Min gamla bil :-) Den har den "riktiga" 3,5 m30:n med 218Hk! Vad gäller E23, så finns det inte speciellt många fina kvar. Var rädd om vagnen o håll den strikt original. Då har Du pengar att hämta hem, om några år... /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Subidius> skriver du ut vad du har för motor i din bil så vet vi lättare samt utrustnng mm. /Rob |
|
|
3,5L M30B35, Elhissar, eltaklucka, färddator, ABS, 4stegsautomat med lockup,Elspeglar, bensinvärmare, orginallarm, farthållare, 16" BMW orginalfälgar (BBS krysseker) BBS frontspoiler med dimljus. Har inte full koll om det är mer, köpte den igår. Bilen är i VÄLDIGT fint orginalskick utan rost och har orginal reservhjul och värktygslådan är KOMPLETT! Bilen har gått 24k mil och är mestadels sommarkörd. KRAFTVERK: nej det är inte den //BMW-Kimmo |
|
|
Subidius: Det verkar vara en jättefin vagn Du fått tag på! Törs man fråga om litet bilder, kanske? Jag gillar verkligen E23! Det är inte vanligt att hitta E23:or i det skick Du beskriver! BBS-fälgarna o spoilern är mkt. charmiga o snygga tillbehör :-) Funkar Webaston? Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Bilen är för närvarande krockad så jag har bara räddat den fråns skroten än så länge, håller på att byta fronten på den nu. Men visst kan jag skicka bilder. //BMW-Kimmo |
|
|
OK! Trevligt att Du gör en insats för bevarandet av E23 :-) Var hon mycket skadad, eller mest kosmetiskt? /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Gick inte skicka till den mailen du angivit, står det rätt? //BMW-Kimmo |
|
|
anders.halldahl2@comhem.se, skall det vara! Står det nåt annat?? Måste kolla.... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Du har mail //BMW-Kimmo |
|
|
Ser jättefin o rak ut :-) Verkar inte vara såå mycket jobb att få till fronten. Snygg färg, rätt ratt, snygga fälgar o helrätt spoiler!!!... kan mao. bli en läcker E23:a att räkna med, nästa sommar ;-) Vad hade man kört in i? En lastbilsakter? Det verkar ju som om endast överdelen blivit skadad... Fläkten var ej så snygg... /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ja det ska bli kul att åka på träffar med den sen. dom har kört på ett hjort med den. //BMW-Kimmo |
|
|
En hjort ska det va :P //BMW-Kimmo |
|
|
Åhå...en hjort! Ja de är ju rätt stadiga...synd om hjorten o synd om bilen. Lycka till med fixningen, så vi alla får se en fin E23:a på vägarna igen :-) Mvh /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ja den lär vara klar innan helgen, dock ska den användas först efter vintern. Verkar va svårt att hitta delar bara. //BMW-Kimmo |
|
|
Du Kimmo, Ring Örebro Bildemo! De VET jag har ett antal skrotade E23:or! Kolla också med Karstorps Bildemontering! Jag var på bägge skrotarna i somras, o då fanns det grejjor. Mest i Örebro dock! Annars kan Du kontakta en bekant till mig: Quixotic på forumet! Han har fina grejjor till E23. Han är en riktig entusiast, o en hyvens kille! Mkt. trevlig o seriös :-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Okej, tack för tipset! Har fått tag på allt utom grillen redan. //BMW-Kimmo |
|
|
Den tror jag Quixotic har.... han har även en kanonfin, supersexig, komplett oxblodsröd helskinninredning, som han köpt av mig.... /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Gött, Skicka ett mail med hans tel-nummer eller mail-adress är du snäll. Vad sålde du inredningen för da? //BMW-Kimmo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.