|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| okej. jag var nog inte så uppmärksam men nu vet jag. men avståndet mellan lastbilen var och min bil var ganska brett så jag måste ju själv kunna se ordentligt. | |
|
Det är nog så enkelt som att det finns "good guys" och "bad guys" överallt. Kom över ett krön på en tvåfilig bit av E4'an en mörk och blöt söndagkväll nyligen, noterade först att ett mötande husvagnsekipage hade halvljuset mkt. högt, rakt i ögonen. Strax efter ser jag lastbilen på väg att köra om husvagnen, i min fil, ca. 1-200m bort. Bara att omedelbart väja ut på den lilla väggren som fanns och notera lastbilen blåsa förbi vänsterbackspegeln med en ca. halvmeter. Känns inget vidare att vara bara ett par sekunder från en säker död pga nån chansande långtradarchaffis. Kör ca. 5-6000 mil/år och har också retat mig många ggr på de kilometerlånga omkörningarna mellan lastbil med en hastighetsskillnad på 0,2 km/h. Då jag kör med tungt släp på motorväg så tänker jag alltid på att försöka köra om när jag inte hindrar snabbare trafik och avstår helt från att köra om ung. lika snabba fordon om trafiken är tät, de ental minuter man eventuellt skulle tjäna spelar ju oftast ingen som helst roll. Imorse åkte jag om en vinglande V70 i mittfilen på E4'an norr om sthlm, kikar in och kollar vad som är på gång och ser en tjej med sminkspegeln nerfälld, belysningen tänd och kajalpennan i högsta hugg.... Som sagt, låt prestigen vila, ägna er åt att köra och försöka hjälpa varandra i trafiken, det tjänar alla på oavsett fordonets storlek. /T |
|
|
Kanon! Nu tror jag att denna tråd har tjänat sitt syfte! ........och lite till! :-) - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
Len |
Apropå långtradarchaufförer som får reda upp det sedan Kalle-Brott.om har gasat på utan att ha marginaler: Länk Det står att LBn också förlorade kontrollen, men det gjorde han nog Icke. Det han lyckades med , var att inte mosa den omkörande Volvon bakifrån.... L. Med fri fart blir prästerskapet utbränt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.