|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle starta min 730 i (93) så var det plötsligt inget motstånd i kopplingspedalen och kopplingen fungerade ej. Misstänker att någon länk i överföringen har gått sönder. Ingen olja har läckt ut. Är det någon som har tips på åtgärd??. Det är första gången på 8 år som något har gått sönder för övrigt. Tacksam för konstruktiva förslag. Gottfrid | |
|
Låter som luft i kopplingen. Den bilen har väl hydralkoppling? Testa att lufta kopplingen. Testa innan att kolla i behållaren om det bubblar lr dyl när du trycker ned kopplingen! Kolla också nivån på vätskan samt färg! Är vätskan klar och fin ofta lite ljusbrun så är den fräsch om inte så äre dags att byta. Det är nog samma behållare till bromsarna samt styrservot cokså så passa på att gör en helluftning när du ändå håller på så allt blir fräscht! /Rob |
|
|
Tack, men det förefaller i nte vara felet. Har full bromsförmåga och styrservofunktion. Bilen är pedantiskt skött och servad. Gottfrid |
|
| Ja då äre bara fram med stora lampan och leta lekage. Annars kan du jue lufta kopplingen bara för säkerhetsskull ändå. Skulle jag há gjort och kommer att göra snart 8) | |
|
OK då, var sitter luftningsnippeln?? Gottfrid |
|
| Oj det var en bra fråga... Aldrig gjort på en bmw tyvärr, Men du borde väl sitta på lådan? Hjälpt så mycket jag kan nu vet tyvärr inte hur det är på just din bil vet bara tillvägagångsätten 8) | |
|
Får nog vänta till måndag och ringa BMW, verkar något marigare än att lufta den gamla Amazonen på sin tid. ;-)). Stort tack i alla fall. Gottfrid |
|
|
hehe jo lika bra att göra så 8) Har tråkigt på jobbet såklart man hjälper till då! ;) /Rob |
|
|
Lufta BMW:n är inte svårare än en amazon! Å andra sidan verkar ett läckage, invändigt eller utvändigt, troligare i ditt fall Kontrollera bromsvätskenivån noga, toppa gärna upp till max och pumpa sakta på pedalen 10 ggr, upprepa efter ett tag och se om det är någon skillnad. Luftnippeln sitter f ö på slavcylindern som är fastskruvad på sidan av lådan mvh fredde |
|
|
OK,tack! Gottfrid |
|
|
Tack pojkar, ni hade helt rätt; ingen olja i systemet, behållaren tom. Dock ingen synbar läcka. Har fyllt på med ny olja och pumpat. Inget resultat och oljenivån rör sig inte. Måste väl under bilen och skruva på avluftningen........ På vilken sida om växellådan sitter nippeln på 730? Gottfrid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.