AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

325 e30 konstig

Det är så att min bil hade lite olja och började gå konstig, tappade kraft och gick ojämt. Sen så släckte jag bilen o lät den va ute övernatten och på morronen gick det bra igen. Fast senare samma dag så körde jag bilen och den började gå konstigt igen, tappa kraft och hållde på att slockna. Fyllde på oljan men sen när jag tände bilen så lät det som om den gick på 4 cylindrar. Trodde det var vipparmar som hade gått men nej dom va hela o bra. Sen så ibland så går det på alla 6 och ibland på 4. Bytte tändstift för 3 månader sen. Har kollat tändkablarna och dom e bra. Databoxen är oxå bra.

Vad är det som kan vara fel.
Föressten är bilen en 325 90:a

Hälge
Hur pass lite olja hade den..? (Under Min?) Var oljan gammal.
svintoleffe
Har du kollat rotorn o fördelarloket.?

Länk Bimmern
MVH Leffe
Kan det vara att toppen har gått? I sånna fall har någon en topp till min bill till salu?

mvh
svintoleffe
Du får lyta på olje på fyllnadsloket o kolla samt expansionkärlet o kolla efter om det är vitt där, om du blandar olja o vatten.

Det kan ju vaar som så att den inte for bräsnle , så går den som så elelr tjuvluftar.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Asså oljan ser helt normalt ut. Alltså när jag öppnade o skulle kolla om det var vipparmar så va allt svart där inne, helt smutsigt. Har hört att det ska vara oljefärg lite genomskilnigt inte så svart som på min. Och det var svarta beläggningar som man kunde peta bort från vipparmarna.
Hälge
Der är nog bra att byta motoroljan lite då och då...samt se till att det är rätt mängd i motorn.
Hälge: Ja jag vwet med det hjälper inte mig nu

Ingen annan som vet vad det kan vara.
svintoleffe
Det bästra du kan göra när den går dåligt, när dte tappar cylindrar, det är o gå ur, o dra ur en tändhatt flr sig, så du sre vilka cylindrar det är. Sen efter det, så skruvaar du ur tändstiften o kollar, hur dom ser ut.

Du kan även kolla om det om det är den lilla sakern som sitter under insugget, den jävlades för mig, den hoppade av, o då tappade jag cylindrar.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Vad är det för svart sak, vet inte så mycket, och hur kollar jag den.
svintoleffe
Jag kommer inte exakt ihåg vad dne hetere, men den slangen brukar kunna lossna, gjorde dte på 325, o då tappar den cylindrar efter som attd en får för mycket luft.

Det går en elsladd till den.

Den sitetr direkt innan för sladden till gasspjället, du kan inte missa den.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Hälge
Det är nog mickrobrytarn till gasspjället han menar..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.