|
|
|
|---|---|
|
Hur kommer det sig att BMW är en av de billigaste bilarna på den begagnade marknaden. Vad kan det bero på? reservdelar som är dyra? dyr försäkring? dyr service???? | |
| Värdet rasar pga att det är så många bilar i omlopp! Finns hur många som helst i Sverige idag, därför det låga priset! | |
|
Billig och billig, allting är ju relativt. Serman rent prismässigt så kan du säker få en både nyare mer utrustad bil som inte gåttt lika långt om man väljer ett annat bilmärke. Men om man köper en BMW så tror jag att man inte bryr sig lika mycket om det som om körglädje och känsla. mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
|
Sen har väl den stora mängden importbilar pressat ner priserna en del också. BMW rules! |
|
| Hur kan du påstå att BMW tillhör de billigaste bilarna på begmarknaden? Jämfört med vad? Aston Martin? | |
|
BMW har blivit billig i inköp tack vare en stark importström. Jämfört med vad en BMW kostar i nypris är värdeminskningen enorm! Som i del flesta fallen styr utbud och efterfrågan. Ju fler BMW på marknaden, desto billigare blir priset. E34 är ett typexemepl. 1997 kostade en 525i -93 ca 150.000 kr. En likadan bil idag kostar idag inte mer än 50.000 kr. Samma gäller E32 samt andra BMW från första halvan av 90-talet. ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Ska man ha en nyare begagnad BMW så tycker jag nog att dom är dyra (mycket pengar)om man jämför med tex Audi. |
|
|
tretretti: Jämfört med volvo.. behöver inte vara aston martin... jag syftar främst på kanske E36...... men självklart dessa nyare begangnade bilarna är ganska dyra.. men det är väl samma oavsett märke... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.