|
|
|
|---|---|
|
Min bakrutevärmare har börjat störa radion (Business CD). Jag kan inte minnas att det hände förra vintern? När det blir +3 eller mindre så aktiveras ju bakrutevärmaren automatiskt, med stora störningar på radiomottagningen som följd. Ja visst, jag kan stänga av värmaren manuellt... men det kan inte ha varit tanken från början? Någon mer som råkat ut för detta? Min touring har ju ingen extern antenn, utan den ligger i en av de bakre sidorutorna. | |
|
Den ligger även i bakrutan längst upp över värmeslingorna. Jag har samma probs med min, funderar på om bägge antennförstärkarna fungerar som de ska eftersom jag alltid har kass mottagning på radion.. Det finns ju en på sidan i bagaget, men även en som ligger i taket... Länk Diesel-räsern /Rickard |
|
| Intressant. Jag har kass mottagning på min radio, men det är en 98:a. Frågan är om jag har något liknande problem. Helt värdelöst är det i alla fall. | |
parolof |
det finns ju en antennförstärkare, vet inte vart den sitter på e46 men på e36 sitter den på c-stolpen på passagerarsidan, kanske den har gett upp |
|
Jag har råkat ut för samma problem, så jag tänkte att jag bumpar den litt och hoppas på svar. Det har ju ändå gott två år sedan senast.... //Patriki |
|
| Jag har märkt att om man har TP och/eller RDS aktiverat blir det kass mottagning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.