|
|
|
|---|---|
|
jag har tagit reda på lite viktinfo på olika 18" fälgar som jag är intresserade av. detta är resutatet: AEZ bima 8,5 * 18" 12,55kg BBS CH 8,5 * 18" 11,50kg BBS RK 8,5 * 18" 11,50kg BBS RC 8,5 * 18" 11,50kg OZ Superleggera 8 *18" 8,7kg HUR STOR ÄR BETYDELSEN AV VIKTEN PÅ FÄLGEN ? ÄR EN TYNGRE FÄLG TÅLIGARE ÄN EN LÄTTARE GENERELLT SÄTT ? | |
|
Rättelse BBS RC 8,5 *18" 9,7 kg |
|
|
Ofta men inte alltid är en tyngre fälg tillverkad av sämre material. |
|
| Den ofjädrade vikten skall vara så liten som möjligt (jag kan ej teorin bakom detta) på bilen. | |
|
Tyvärr måste jag säga att BMW måste lära sig lite om PORSCHE angående vikt på fälgar. Varför har PORSCHE extremt mycket lättare fälgar än BMW´s M modeller. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
| Ökas den vridande massan med fem kilo motsvaras det av en ungefärlig effektförlust med en hästkraft i motorn. den vridande massan bör hållas så låg som möjligt för att minska tröhetsmomentet. Dessutom ger låg ofjädrad massa högre komfort. | |
|
Vikt på MOMO M1 8,5 * 18" ? |
|
|
Intressant! Någon som vet vikten på 8*18" Mas Italy Sagitta? Har redan beställt men ej fått leveransen ännu, skulle inte förvåna mig om dom väger ett ton styck... ;) roadZter |
|
|
att tunga fälgar ger sämre prestanda kan man ju bortse från, det är så lite det gör. Däremot ska hjulupphängninen vara lätt för att följa vägen bra, alltså väghållning och fäste... det är min teori [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Preben , vad kosta en PORSCHE , om du tar M-3 E-46 så har du Boxern att jämnföra med , allt annat är ganska mycke dyrare Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.