AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.537

Dumt beteende på DEFA-larm

Am
569
Ambush
540i/6-94
Har ett äldre DEFA-larm (vet ej modellnr) där larmet aktiveras automatiskt efter säg 30 sekunder oavsett om bilen är låst eller inte. Står man t.ex. och väntar utanför någon butik med tändningen av så aktiveras larmet och sen när dörren öppnas eller motorn startar så går larmet. Enda sättet att undvika det är att ha en dörr på glänt.
Nån som vet om denna hiskligt irriterande funktion går att stänga av eller om det bara är att rycka detta larmet och installera ett nytt,bättre larm?
Hade en Volvo 744 med samma typ av funktion en gång för lääääänge sedan. Dock var det originallarm i den.
Men - På själva larmenheten fanns en lite vippbrytare som man kunde slå om så man slapp automatiken. Då funkade larmet som vanligt, dvs. det aktiverades när JAG ville och inte tvärt om.

///Micke
Min cabbe:
Länk
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Mitt larm fungerar också som Ditt!
Direkt när man startar, tycker man in knappen på modulen på instrumentbrädan!
Problemet är då löst så länge batteriet är inkopplat!

Vixit, dum vixit, laetus
Am
569
Ambush
540i/6-94
Alltså, slå på tändningen och tryck på knappen på instrumentbrädan? Får kolla...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Har du gjort rätt och allt funkar så ska den lilla lysdioden lysa några sekunder varje gång du slår på tändningen sedan, detta för att visa att automatiken är frånkopplad...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Am
569
Ambush
540i/6-94
Suveränt! Tackar det verkar funka. Äntligen slipper man den där mongo-funktionen.
Ok, inte samma princip som i min gamla Volvo då. :-)

///Micke
Min cabbe:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.