|
|
|
|---|---|
|
Kommer köpa en 528 touring Steptronic, vill gärna ha en 530 men den blir för dyr i försäkring. Är det fel att titta på en bil med många mil på mätaren? Tittar just nu på en med ca 20000 på mätaren. Kör själv ca 3500 per år så bilen kommer ha gått ca 30000 inom 3-4år. Vad för fel kan jag vänta mig på en bil med dessa mil? Kommer lådan rasa? Vad för fel bör jag let efter när jag tittar på bilen? Berätta allt du kan (:-) jag behöver all hjälp jag ka få. Danke sehr! | |
Miper335 |
Har du inte råd med försäkringen kanske dina marginaler är för små för att chansa på en bil som 528. Fallgroparna är många oavsett miltal då det inte säger så mycket om en bil. Räkna med att det finns en anledning till om en bil är för billig och att den då säkert kan kosta lite i rep. Utgår ifrån att du pratar 528 runt 99-00 då du blandar in 530 och då har vi ett prisspann på mellan ca 80-180.000kr. Räkna inte med att den för 80t är ett "klipp" |
|
Hej och tack för ditt svar. Dock är det inte resurserna det är fel på utan jag tycker att försökringspengar är äckliga pengar. Kommer väl uppskatta dom den dag det händer nåt men hittills på 9 bilar och 13 år har det bara kostat... Det finns ju en del riktigt fina bilar , dock vill dom flesta ha för bra betalt. Känns som om man kan pruta rätt friskt på marknaden om säljaren vill bli av med bilen. Den jag hittat på ca 18000-19000 mil är fullservad på BMW verkstad..med bok så det känns som ett hyggligt köp. Dock lär den väl inte vara värd ett smack efter 2-3 år så tappet i rena cash blir väl mer eller mindre vad man ger för den (överdrivet så klart..) |
|
|
hej är stolt ägare av en 528T och den har gåt nu 19400 mil. Kör oxå runt 3-4000 per år och hittils har jag inte fått några stora problem. Tänker behåla bilen fram till skrottningdagen. visst kosstar den lite, och försäkring är hutlös hööööög, men fördelarna är fler. vad du ska titta efter är bla röst på backluckan (garanti 6år), spindelled, skivorna runtom (runt 10000 att byta runt om skivor och brömsar), väexelspaken kan kännas lite trög (går inte lätt i alla växel), ... stenskott... tja.. serviceboken såklart. annars ingeting mer. MYCKET fin bil, körglädje på top!!!!!!!!!!!!!! MVH Denis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.