AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
606

Nybliven BMW ägare med Tankmätarproblem

Hej!

Fick hem min 520i igår och har upptäckt att tankmätaren inte fungerar riktigt. När man slår på tändningen med under 20 liter i tanken så fladdrar den ibland upp till 60 liter och blir kvar där. Slår man tändningen av och på några gånger så gick den ner till strax under 20 liter igen. Den verkade funka så länge det var över 20 liter kvar i tanken. Nu har jag tankat fullt och mätaren verkar fungera. fick i 63 liter så innan den går under 20 liters sträcket verkar den fungera bra. Efter vad jag har kunnat se på olika foruminlägg så borde det vara tankarmaturen/givaren som är problemet. Var hittar man en ny sådan? Finns det pirat? Vad tar BMW för en sådan? Någon annan som har liknande problem som vet om man ska byta armaturen först eller om man ska leta efter mätarfel?

Någonstans stod det att man skulle göra bilen strömlös för att komma tillrätta med problemet ibland.. måste man plocka av kablarna från båda batterierna? (det under baksätet och det i bagaget?)
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
välkommen till forumet mannen!

Välkommen till himmelriket av att äga en bmw, och världens mest givande forum!

Fast något svar har jag inte :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hade ungefär samma problem med en av mina gammla e30,hjälpte att bara rengöra lite i anslutningen till tankarmaturen,alltså kablarna ovanför tanken...
Värt att kolla eftersom de är gratis :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.