|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er alla monsterdiggare! Har sökt runt lite i stan och både resultat och priser varierar högst betyligt. Det finns många kompetenta bilvårdsanläggningar runt i denna stad. För handtvätt kom ett erbjudande í brevlådan från Länk att de till sista oktober handtvättar utsida och rengör insida för 100kr. Ja ni läste rätt. Nyfiken som jag var tog jag en tur ned till Järfällavägen 106 och efter lite bökande var jag nere i garaget. En ung trevlig kille kommer och möter mig och får sig en riktigt schiiitig folkabuss att ta hand om. Jag slår mig ned i Fikarummet sålänge och läser tidiningen. Mycket riktigt efter ca 30 minuter är bilen färdig, skinande ren. Att jag sen med nöje slits från 100kr gör inte det minsta. Rena rutor, ren bil och t o m dörrfalsarna, sidofacken och ventilationsgallren avtorkade det är inte illa det. Nöjd åker jag därifrån. Ägaren av firman upplyser mig om att efter sista oktober kommer samma operation kosta 195kr och jag kan lungt konstatera att de gör jobbet både snabbare och noggrannare än mig själv så det blir nog inte många biltvättar själv i framtiden:) Enligt rukten skall det finnas en liknande firma i Akallagaraget som gör det hela för 180kr men där är tvättresultatet sådär efter vad en bekant berättade för mig. Någon som har något tips till vart mer man bör prova detta och vart man komemr rimligt undan ekonomiskt? Mvh Asken Som skall åka och få X3 tvättad imorrn:) | |
|
OTROLIGT! Jag kommer sällan eller aldrig undan med 100 spänn i GDS-hallen när jag tvättar själv. ///Micke Min cabbe: Länk |
|
|
Låter inte helt tokigt. Synd att det inte var ett fast pris de på 100kr. Fast det är ändå prisvärt oavsätt om det kostar 100 eller 200:- Asken: Utför dom enbart fälgtvätt också? Har några här som är lite dammiga samt att blingbling fälgarna har fullt med fingeravtryck på sig:):) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
I Nackastrand kostar en handtvätt 165kr /Henrik |
|
|
Ja just otroligt är vad det är. Andersson csi: jo det gör de, har själv några fälgar som skall få dig lite puts imorgon. Mvh Asken |
|
|
Låter klart intressant, tyvärr lite fel del av stan för mig. Bucket; Nacka Strand vore ju perfekt! Har du testat dem? I så fall, hur blev resultatet? Jens |
|
|
Garaget på BirgerJarlsgatan vid SATS utför handtvätt. Det bästa är att man brukar slippa betala parkeringsavgift då man lämnar in den för tvätt. Pinsamt nog kommer jag inte ihåg vad det kostar. //Player |
|
Pernilla-M3 |
I täby kyrkby(sthlm) finns ett ställe som tvättar bilar buff´shine, dom tar 250 kr för en tvätt !!!! Blir hyffsat rent har jag hört, dom missar lite här och där men man slipper ju göra det själv !!!!! |
|
Pernilla: För 250:- hade jag inte gått med på att dom missar "lite här och där". Då åker jag istället till Shell Reflex efter 21:00. Den missar också lite men kostar ca: 1/4 av priset du nämner. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Är berädd att instämma! ///Micke Min cabrio → Länk |
|
|
Buff´n Shine i Täby Kyrkby har ny regim i form av Björn som har tagit över anläggningen för några månader sedan. Stället har haft dåligt rykte men han arbetar stenhårt på att lyfta upp hela stället. Han har bl.a gått min poleringskurs för att höja upp statusen på de arbeten som utförs. Om han mot förmodan ändå skulle ha missat något på din bil Pernilla så kan jag tänka mig att han tvättar om din bil gratis nästa gång för hans ambitioner är höga. Jag tycker att 250:- är billigt för en handtvätt men då ska det givetvis inte vara några missar. Tar man 100:- för en handtvätt så är: 20:- moms 20:- avfettning, schampo, tvättsvamp. 10:- lokalhyra av resterande 50 :- är minst 25:- personalskatter och sociala kostnader. Så för att tvätta en bil får man 25:- skattat och klart, låter som en bra affärsidé. Om någon kommer till mig för en handtvätt så får de betala 185:- men då får de givetvis tvätta bilen själv, material ingår. Tommy |
|
Pernilla-M3 |
Stället var annorlunda när en kille som hette frank hade det, stället har varit missskött i många år. Känner många som har tvättat där för första och sista gången, dåligt rykte är väl det minsta man kan säga om det men dom har kanske skärpt sig nu, men när jag var där för inte så länge sen och tvättade min gamla bil så blev det väl sådär, förväntade mig att hela bilen skulle bli ren orkade inte tjafsa för att jag bråttom att visa upp bilen !!!!!! |
|
Halloj Pernilla! Pratade med Björn "Tvättsvampen", alltid kul att pikas lite. Han sa att du var hjärligt välkommen så skulle han tvätta din bil ren vilket han tycker är självklart. Dra dig inte för att åka dit utan ta chansen att göra båda parter lyckliga, han arbetar målmedvetet för att arbeta upp ryktet på stället. Hälsa från "Slasknisse" Tommy |
|
Pernilla-M3 |
Det ska jag göra tack så mycket roligt med snälla människor och inte bara "golddiggers" Thommy du kan kanske kan göra en polering på min bil till våren när den plockas fram !!! |
|
Du får väl komma förbi så får vi ta en titt på pärlan. Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.