|
|
|
|---|---|
| Har en 528i -98 med M-paket och skinnklädse, 15 tums al-fälgar. Vad kan denna godbit ha kosta som ny? Någon som vet? | |
|
Flyer: Tror inte ett smack på att du har en 528 -98 med M-paket eftersom detta tillbehör gick att välja till först på årsmodell -99 och nyare. |
|
| Du behöver inte tro på det, men din taskiga attityd kan du lägga ner. | |
Ulke |
Om så är fallet så kan ju ändå hans bil ha utrustats med det i efterhand....eller? Tycker också att sättet att uttrycka sig på var aningen klumpigt... Det är bättre att försöka svara på sakfrågan än att hoppa på någon på det viset, sedan är jag själv osäker på detta med M-paket. Kanske gick det inte att beställa i Svedala förrän till årsmodell -99, men om den är importerad då?? kanske kom några månader tidigare i Ursprungslandet?? I vart fall....Om man inte har ett konkret svar på frågan som trådskaparen har, så är det i de flesta fall bättre att läsa och sedan gå vidare -utan att gå till angrepp på en person.. Detta är sock MIN åsikt och högst personlig... //Ulke |
|
Enligt modellguiden 346900:- men det priset är i basutförande så du får lägga till endel. //Roffa |
|
735 |
Flyer: Bara nyfiken; hur kommer det sig att du har en bil med M-paket men inga 17'? Stulna? Sålda? Brukar inte vara allför snyggt med 15´och M-paket. Om du nu har ett äkta M-paket, skulle jag nog försöka ragga upp ett sjyssta beggade fälgar att kränga på bilen innan du säljer för att få en mer tilltalande bil. Men smaken e som... |
|
Hej, Utan att nu anklaga Flyer för detta så har jag märkt att endel tror att de har m-pkt när BMW bytte ut ratten och växelspaksknoppen -98. För mig är i alla fall m-pkt, spoilers, chassi och 17"-fälgar. Ha det! //Håkan |
|
|
Delar av M-paketet går som tidigare sagt att montera dit i efterhand på äldre E39. Här är ett exempel Länk Antalet hemmgjorda definitioner på "M-paket" torde vara lika stort som begreppet "fullutrustad". |
|
|
BMW Sverige sålde e39 bilar från -98 och lockade med 'M-utrustad' och 'M-paket' där de endast hade M-ratt, växelspaksknopp och några emblem. Inget M-Aerodynamikpaket alltså.... Alla har alltid rört ihop det där :) Och det fortsätter vi nog med också M-paket M-aerodynamikpaket (dyrt) M-chassie (billigt, ibland bara sportfädring, ibland mycket mer) M-utrustad (kan vara vad som helst) ..osv Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
Helga |
Var det inte standard med 16" på 528 -98?? //Helga |
|
Precis som många skriver är varianterna många. Detta är enklaste utförandet, dvs en liten dekal på ratten och knoppen. BMW har under årens lopp definierat olika varianter, och mångfalden av sätten att uttrycka detta på har haglat från försäljarna. Är detta inte något M-paket, enligt korrekt definition må ni ursäkta, men Rolex påhopp får mig att undra om allt står rätt till hos honom. Man kan uttrycka sig på många olika sätt. Detta är väl ändå ett forum för vuxna människor. Redaktionen - ta gärna bort hela denna tråd. Den fick mig lite att tappa lusten för forumet. |
|
| Nej, inga 16". 15" standard på 528. | |
|
Och som sagt var, varianterna på M-paket från BMW Sverige är många. På E60 finns det redan minst två varianter för svensksålda bilar. Sedan kommer kanske övriga marknaders egenhopsatta M-paket på detta. Det gör definitionen av M-paket svår idag och det har "alltid" varit så. Var redan så på e30 tiden. Det som är "stora" M-paketet idag fanns ej att köpa -88/-89 enligt utrustningslistorna. /Mats |
|
|
Flyer: Du har med all säkerhet ingen bil med M-aerodynamikpaket orginalmonterat då det dök upp först när M5 E39 började säljas 1999. Ang nypriset så är väl Modellguiden här på AP en bra start. Ang fälgar: Min svensksålda 525iAM -01 är specialbeställd med 16" hjul av första ägaren (jag vet det låter otroligt men på utrustningsspecen står det "Individual 16" fälgar"), jag har de nu som vinterhjul och har köpt till 17" då jag tycker M-pkt bilar skall ha 17". /Rickard |
|
Miper335 |
Enligt Tv nr11 -98 kostade 528 åt h-vete för mycket nämligen 367 400kr Testbilen var utr med Läder och aut samt ett så kallat komfortpaket för 6900kr ( innehållande läderratt,cd och fjärrstyrt larm ) Totalt 435.244kr Mycket pengar för en bil som klarade sej dåligt i testet mot Audi A6 och V70. |
|
min har bla något av "M-paket" och den kostade 476000:- i maj 2000 |
|
|
Just det här med folks olika definition av M-paket är rätt så roligt, särskilt när man ser annonser från bilförsäljare t.ex. en 318i med M-paket när den har M3 backspeglar. Haha, sånt är smått störande faktiskt. Men men, det är väl BMW självas fel att det har blivit så här grötit angående M hit och M dit. |
|
|
Flayer: Du har en M-ratt som ser ut såhär: Länk och en M-knopp som ser ut såhär: Länk detta enbart är inget M-paket och inte heller något som är speciellt ovanligt (har det själv som synes på bilderna) men de är fina och uppskattas mycket ändå. Att köpa till M-ratt och M-knopp kostade 4300 kr när bilen var ny. Har säljaren sagt att bilen har M-paket? Har du fler M-grejer på bilen? Har du M-paket så är innertaket mörkgrått till färgen (oavsett vilken färg det är på resten av bilen), och du har sportstolar som gör att du kan dra ut en bit av den främre delen på sittdynan så att det täcker under knäna. Saknar du dessa så har du inget M-paket. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Ulke: Ditt inlägg tar priset! Du klagar på mitt inlägg medans du själv inte tillför tråden ett enda dyft med ditt inlägg som är 3 gånger så långt som mitt.... Snacka om att kasta sten i glashus.... Flyer: Min taskiga attityd beror på att Flyer bemödar sig att fråga efter hjälp och i samband med detta orkar han inte ens ta reda på vad han har för utrustning i sin egen bil. Vet man inte vad ett M-paket är så är det sorgligt. Om han nu hade ett riktigt MEN eftersomnetart M-paket kunde han gott ha skrivit detta. Nu rör det sig med all säkerhet om ett sunkigt sportchassie på hans bil som han snabbt döpt om till M-paket pga att trissa upp värderingen på bilen, helt utan anledning. Dessutom är det inte speciellt svårt att bara klicka sig till "Modellguiden" för att kunna se nypriset på bilen. Att få ett mer exakt nypris än det som står i Modellguiden blir svårt eftersom han ej skrivit i sin fråga om bilen har sportskinn eller komfortskinn (olika priser som tillval), dessutom saknas info om övrig eventuell tillvald utrustning, även info om import eller svensksåld (olika nypriset). Jag kan inte hjälpa detta, men jag blir såååå trött varje gång folk startar frågetrådar med ytterst knapphändig info....... Förväntar sig folk att man ska "mjölka" ur dem mer info, enbart för att trådskaparen är så slö att han inte orkat berätta allt om objektet i första inlägget??? Jag anser att om man VERKLIGEN vill få svar på något viktigt (som man inte kan söka sig till svaret på) så BÖR man nog engagera sig lite och göra det möjligt för de andra forumdeltagarna att ge ett så korrekt svar som möjligt. |
|
Miper335 |
Tror inte iheller att nypriset är något som intresserar någon efter 7-8år. Möjligtvis om det är samma ägare sedan ny. Tyvärr får man inte mer för bilen idag mer än att den möjligtvis blir lättare att sälja. Merpriset för 528 var 60.000 kr mot 523 vilket man nästan får en 528 för idag. Oavsett om man väljer 520,523,528 eller 540 utav de årsmodellerna idag som beg. så kostar de istort sett det samma. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.