|
|
|
|---|---|
|
Tack for bra välkomst! Jeg skulle fråga om stötdämpare.... Jeg har bilstein/schnitzer på min m3 limo från 95 och den må väre godt sänkt for jeg rammer bunden och det gjör ondt på meg. Ham som jeg har köpt m3 från sagde meg at den var original, men det tyckar jeg inte, Jeg ville fråga hur jeg kan "higher" m3´aran?? Kan jeg brucka originale fjädrar eller?? Vh M3 cat | |
|
Om du har Bilstein Schnitzer på bilen så är säkert fjäderbenen fram justerbara, kontakta en stötdämparverkstad så kan dom höja framvagnen åt dig. I bakvagnen kan du byta till högre fjädrar om det behövs! /K |
|
|
Om du är osäker på om bilen är sänkt eller ej så kan du kontrollera det. Det står i instruktionsboken vad måttet mellan hjulcentrum och skärmkant ska vara, sen är det bara att mäta och jämföra! Jens |
|
| Jens!! vad har du köpt!!!?? | |
|
Tjena Klas! Har du missat mitt impulsköp!? Såg annonsen i förra veckan, kollade på bilen i lördags och slog till i onsdags :D Annat än vissa andra som bara snackar om att köpa ny bil ;) Jens |
|
|
Grattis! Vadå bara snackar! jag har köpt & sålt 3 bilar (OCH bytt MC)sedan du sålde din M3! hahaha! Trevlig helg på rej! |
|
|
Det här måste vi reda ut ordentligt, Klas! Du har mail... Jens |
|
|
Hej, Jeg fik aldrig manual med bilen, men når jeg kollar på framdämparne, ser det ut som om de inte kan justeres, altså det ser normalt ut, men kann jeg bruge originale fjädrar på dom bilstein dämparne?? Jeg hoppas at ni kan give meg 100% svar, tack. Och tack for svarene...! |
|
Ulke |
Finns lite olika modeller av Bilstein.... Modell sport sitter ofta i kombination med fjädrar som sänker typ 20mm max, detta är en dämpare av heavy-dutytyp som är okortad i slaget och som helst inte skall användas till kortare fjädrar än 20mm. Denna dämpare satt också som original i kombination med äldre typer av M-paketen på ex-vis E30. Sedan finns det en version av Bilstein som heter sprint, denna är kortare i slaget och avsedd för lite mer omfattande sänkning...uppemot 40-60mm. Troligen sitter det modellen sprint på din bil, och jag skulle ej rekommendera att montera denna i kombination med standardfjäder då den troligtvis trycker ihop fjädern för mycket och ger ett extremt stumt och otrevligt upförande på "dåliga" vägar.... mvh Ulke |
|
Hej Ulke, tack Det är inte just trevligt mit den sänkning jeg har nu, den er kun god til race, inte lange resa... Jeg tyckar at jeg måste köpa et nyt original m3 set.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.