AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
816

underligt fel med 318i- 94... ger ingen gas..

detta problem uppstår mestadels efter man vart och kört den varm och stängt av motorn. sen när man startar börjar fennomenet, tomgången är kass hoppar upp och ner som nån j***a jojjo, sen när man ska köra iväg gasar den bara lite.. även med full gas.. den "bubblar" å har sig.. men det släpper efter ett tag ca 30 sek.. sen går den som en klocka, kan återkomma om man kör lungt och inte gasar så mkt..

jag kan ju inte så mkt om bilar å så.. men kompisen sprutade startgas vid sidan av motorn (när den var igång) och då gick tomgången upp till normalt.. han trode att det kunde vara topplocks packningen som var trasig..?

ett oerhört jobbigt problem.. om man ska ut i trafiken så kommer jag där och inte kan gasa.. :)
parolof
nej, det låter som gummibälgen mellan LMM och insug eller dylikt, inte topplockpackningen
okej det lät som ett lättare fel än topp packningen.. eller har jag fel? kan du förklara lite?

mvh jonte
skickar upp den lite om det är okej..
parolof
gissar att du har m40 motorn i din 318i, se Länk den svarta gummibälgen är den jag menar som antagligen är sprucken, ta loss den och bryt och bänd lite så hittar du nog sprickan/sprickorna, det är där startgasen tog sig in.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Känner en som har en M40-motor som beteer sig exakt liadant.

_______
/Chrille
okej bra.. då ska jag undersöka det..

"deejaywasp" har han fixat det?

tack för svaren..

mvh jonte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.