|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Fick äntligen lite tid över idag så jag gick ner för att få på nya skyltarna och lite annat trist som skulle fixas. Gängorna i ena hålet fram till skylten är helt borta och det går inte att få på skylthållaren: Hur får jag dit gängor igen? Polisen har redan stoppat mig alldeles för ofta för att jag ska köra runt utan framskylt. Gängorna bak i verktygslåset pajjade med så jag köpte ny och i tron om att det var "bara" att bruka lite våld så man får ut den gamla. Jovisst, höll på tills ena handen blödde sönder och var nära att bräcka av bakluckan. Hur får man ut den? Har böjt o bänt och haft mig med skruvmejsel under så det slog lågor nästan. Washwasserstand plingar varje gång jag startar o släcker bilen och det går inte i mer spolarvätska i varken till intensiven som till den vanliga. Hur får man den att sluta plinga till? Den tog slut och jag orkade inte fylla på i 3 veckor, men nu när det är absolut fyllt så ska den väl sluta plinga? Japp, det var nog allt - annars är bilen helt underbar! |
|
Skulle använda några självdragande skruvar till skylten, funkar bra att ta bort sen ifall det behövs. Annars finns det så kallade grispittar som är ett vertyg som du gör nya gängor med. Finns billiga på biltema som håller några gånger iaf. Angående gängorna bak i verktygsluckan så hade jag samma problem. Men löste det mycket enkelt. Jag hittade en skruv från en IKEA hylla som blivit över som hade samma gängor samt ett hål i mitten med en annan gänga. Så gängade bara dit IKEA skruven och satte en ny ving skruv med bricka för att hålla fast luckan. Funkar skitbra och har hållt nu ett bra tag. Angående Washwasserstand så måste det vara givaren som är trasig eller glapp. Den sitter på behållaren, inte svår att hitta. Börja först med att ta dän sladdarna och smörj upp och putsa av kontakytorna och ta bort allt ärjat. Brukar lägga sig lite skit i kontakterna osv. Börja med det Lycka till med småpillandet. |
|
fjamsetramsa |
En ny givare kostar ca 125kr.. |
|
grispittar används när man ska ta ur avdragna bulltar ,de är vänstergängade man borrar ett hål i centrum i bullten sen drar man ur bullten. Länk |
|
| Ofan, Då var det något annat verktyg jag tänkte på. Någon som kan namnet på det eller kanske bara kallas gängverktyg. | |
| Jag tror du tänker på gängtapp? Andra populära verktyg i sammanhanget är gängkloppa, gängsnitt och svängjärn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.