|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem när jag ska använda infoknappen +selectkanappen för radiodelen händer ingenting när jag trycker på dessa, vad göra??. Har gjort bilen strömlös 2-timmar hjälpte ej.Tacksam för hjälp | |
|
Om batteriet har varit frånkopplat så måste man slå på och av radion direkt efteråt för att dessa knappar ska fungera förutsatt att alla enheter är kodade korrekt. /RS2 Länk To ensure that the on-board monitor can correctly recognize the country specific radio functions of the "soft-keys", the radio must be briefly switched ON and back OFF again once after the navigation system operating software has been loaded, or after the vehicle's battery has been disconnected and reconnected again. |
|
| Hade samma fel som dig och det där med att slå på/av radion efter batteriet varit urkopplat funkade inte för mig men däremot när jag neddaterade till V18 och sedan uppdaterade till V26 och slog av/på radion direkt efter navin startat om som den gör efter byte av software så funkade det igen , jag hade radion på slagen under hela software bytena. Läs tråden: Var i Dis hittar man omkodning av radiomodulen?. | |
|
Nu har även jag provat att koppla ur/i batteriet och detta fungerade inte heller för mig. Nu ska jag i helgen prova på nedgradering/uppgradering av OS så får vi se om jag får samma resultat som Hewi. Synd bara att man kommer att tappa split screen för radion!! M.J. |
|
|
M Johan, Att ovanstående inte fungerade för Hewi och M.J. beror antagligen på att deras navigator enheter inte är kodade korrekt så jag skulle ändå rekommendera dig att testa detta först innan du försöker med något annat. Och om du nedgraderar navigatorns operativ system så kommer du även att tappa vissa kodnings inställningar och då måste du ändå besöka en BMW verkstad för att fixa detta. Så jag skulle inte rekommendera att nedgradera om man verkligen inte vet vad man gör och varför. /RS2 |
|
|
Nu har jag provat igen att göra den strömlös+att slå på radion av o på hjälpte ej.tror att alla enheter är rätt kodade eftersom det har fungerat tidigare har ej bytt någon komponent,bara batteriet.vad menade du när du säger att du nerdaterade till v18 sen v26,som ni förtstår jag är kass på det här första bmw jag äger, men ändå nöjd med bilen går perfekt (ps) åkte volvo innan) |
|
|
V18 och V26 är olika versioner på navins programvara.Finns att ladda hem här:Länk Och här finns BMW:s instruktion på hur man gör det: Länk |
|
|
Tack Hewi för hjälpen ska prova med med det idag och se om det hjälper.jag återkommer med svar om det fungerar annars får jag prova något annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.