|
|
|
|---|---|
|
Vet ngn var man kan få tag i spacers som gör att du kan ha e30 fälgar på e28/e34 !?? Om det nu finns !?? | |
| Kolla med Biltema!!! Dom har "universala" modeler... | |
| Kolla med Biltema!!! Dom har "universala" modeler... | |
|
Universalspacers är bara skit. Dessutom finns dom bara upptill 5mm i tjocklek hos tex Biltema. Ska du ha spacers som gör det möjligt att ha fälgar från en E30, så får dom nog vara minst 15mm i tjocklek. Då ska man helst köpa modellanpassade + längrehjulbultar. Vill man komma billigare undan så finns det ändå universalspacers i bla tjocklek 19mm hos Dalhems.se Länk för 475 kr/par inkl. längre hjulbultar. Jag köpte mina modellanpassade spacers hos g2styling.se men dom verkar inte ha dom längre i sitt sortiment. Här är en länk till MHstyling.se, som säljer H&R spacers. Länk Min bil: Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Inte att förglömma: E30 (utom M3) har fyrbultat nav, och E34 fembultat. Då ska du alltså även ha annan bultcirkel på spacern. | |
|
En sån grej tycker jag låter livsfarlig. Skulle nog aldrig sätta såna spacers på en bil. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE Hur så? De spacers som är >20mm är ju oftast av typen som har en egen gänga, och de brukar användas - utan problem..? |
|
|
Bara en känsla jag har. Tycker inte om spacers överhuvudtaget och en spacer som ändrar bultcirkeln litar jag inte riktigt på. Dock blev jag själv tvungen att ha spacer till framfälgarna på tre mm. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Exakt, är man rädd för det så borde man vara lika rädd för att skruva fast hjulen som vanligt i naven. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
Hehe. Då kan du tänka vilken känsla en tjejkompis till mig har haft i sin 320i! Hon har nå' fälgar som behöver 22mm spacer, varpå en av gängorna var sönderdragen, så hon åkte med 4 bultar på ett framdäck hela sommaren. Inte nu för att det är någon större fara med, gentemot bara tre bultar, men jag som mekaniker i det läget tvekade länge, länge innan jag vågade sluta tänka på det. |
|
| ...själv skulle jag då inte tveka på spacers, utan just det som C.Svensson insinuerar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.