AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
735

Startproblem e30

Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Bilen är en 320-85 som gått som en klocka fram tills jag lämnade in den för lackning. Inga problem på vägen dit.

Lackkillen ringde efter några dar och sa att den inte startade, så jag for dit och vi prövade med startkablar, och då startade den, men dog bort direkt man tog bort startkablarna. Jag tänkte att bara jag har ett fräscht batteri kan jag ju köra hem den iaf.
Så jär jag skulle hämta den igår kväll hade jag med mig ett nytt batteri. Men icke sa nicke!
Nu vägrar den ännu mer, startmotorn gick ett halvvarv, sen vart det inge mer. Går ej starta med startkablar längre, och inte ens dra igång den, bakdäcken låser sig bara och man kanar efter den som drar. Den gick dock bogsera hem på friläget, så nu är den hemma.

Är det någon som har någon idé om vad det kna vara?

mvh
/Simon
parolof
om den "kanar" måste ju motorn ha tvärskurit eftersom den rullar i friläge
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Jo, tänkte också på det, men det låter ju mindre troligt då den bara stått helt orörd i en vecka.. Den rördes inte mellan det att den startade och sen dog när man tog bort startkablarna, och i förrgår då den hel-strejkade.

Hälge
När jag hämtade ut min vinterbil efter lack så hade den gått 35mil mer än när jag lämnade den? dessutom var askkoppen full av äckliga fimpar. båda bakhjulen hade nått sitt bottenläge i hjulhuset p.g.a tung last, detta resulterade i att båda bakdäcken nu var avhyvlade på utsidan. dessutom fanns det flera använda kondomer på golvet. När jag hämtade bilen stod den med nervevade rutor ute i spöregnet. Upptäcke även senare att någon bytt ut spolarepumpen samt generatorn. Så se upp vart och till ven ni lämnar er kära bil. Jag har ej längre något som helst förtroende för s.k hantverkare.
sa
124
saaek
320i -89
Hälge: Hoppas att du skojjar? Låter helt sjukt ju! Fick du nån ersättning eller nått? Jag hade blivit skogstokig som jag hade hämtat ut min bil och om det låg kondomer på golvet!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Hälge: Du måste skoja, jag skulle lära den firman en läxa. SKITER fullständigt i och det är lagligt eller ej, fan vissa gränser får man bara inte överskrida. Vidtar du ingen åtgärd så vet jag inte vad..... Skulle bli besviken.
Hälge
Vill inte bråka med lackar'n han ger mig mkt bra priser på arbetena. det som retar mig mest är att de bytt ut generatorn.
Dessutom har jag inga bevis för exakt vem som strulat runt i min bil, den stod park på en gemensam parkering som tillhör både lackfirman samt två plåtslagare. (Vet ej vem som gjort vad)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Så det är okey för dig att folk snor din generator, byter ut mot nån som garanterat är sämre, folk har sex i din bil (!) och röker där?

Herregud, vad är det för människor du lämnar bilen till.. Undrar vart dem kommer ifrån, har man ingen respekt alls eller?

Jag tycker inte heller du ska bråka med han kanske, men jag skulle i alla fall gått till botten med saken.
Hälge
Det är den nya generationens hantverkare som gör oftast så. Jag hade förresten nyligen hantverkare i lägenheten, de skulle byta ut en dörrkarm i ett rum, de skitade då ned stora delar av taket samt att de satte dörrkarmen på sned samt även bakofram, dörren pekar numera rakt ut i rummet när den är öppen. När jag begärde slutbesiktning av jobbet så tyckte de att jag var besvärlig som klagade på utfört arbete? taket skyllde de på att jag själv skitat ned?? (Jag når inte taket) Efter en vecka föll dörrkarmen ihop, då som först krävde förvaltaren för Riksbyggen att jobbet omg skulle rättas till. Men dessa s.k hantverkare från PEAB vägrade då att rätta till hafsverket.

Vad gör man? det är bara att bita i det "sura äpplet" och leee...
Tillbax till ämnet. :)

Vet inte hur det är med just BMW, men styrboxen kan ta stryk av för hög värme, därför har dom flesta lackerare sänkt tempen vid lackering... prova med en annan box!

mvh
Johan
Xi
78
Ximon
325 tic under ombyggnad
Tack för er hjälpsamhet, men det var startmotorn som fick ett frispel. Nu tickar det och går igen=)

mvh
/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.