AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.553

Lösa glas till dimljus E46 M-sport II?

Någon som vet om glasen finns att köpa löst? Jag har inte hittat dom i ETK i alla fall.

M v h
Ci
531
CiM
325ciM-04
har också en spruken glas, så hör av dig om du hittar enbart glaset till dimmen.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Om det inte finns utbytesglas kanske man skulle passa på att förstärka sina nu hela glas med en tunn plexiglasskiva.

//Player
Jag är väldigt säker på att glasen inte går att beställa separat på m-sport II dimljusen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ci
531
CiM
325ciM-04
om det ej går att köpa separat, får man lov och tillverka en själv.
det är och bara beställa plexieglas, o fräsa till ett par. kommer hålla resten av livet.
hahahaha
Hmm, det låter som att det kan bli dyrt det här...

M v h
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
wendtan:

Är den såld nu?

//Player
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Länk

//Player
Player: Yes.
Dagboksnotering kommer när tid gives.

De ser ut som jag kommer ihåg, glaset o huset sitter ihop.

Länk
Men om man tittar i TIS så står det att det går att snäppa loss glaset med sin ram från huset.

Jag ska ringa BMW imorgon och kolla, så får vi se hur det ligger till.

M v h
Mumkas: är TIS instr verkligen för m-sport II? Jag vågar slå mig i backen på att de inte är möjligt.

Länk
I min TIS finns det med två typer av M-technik dimljus. Den ena har ljusen i luftintagen som på min, så jag antar att det är den? Dom andra är infällda men själva lyset ser likadant ut. Dessutom finns standardljusen med.

Det kanske beror på hur gammal version av TIS det är?

M v h
Har kollat nu och det finns inte lösa glas att köpa. Lyktan kostar 1185kr. Känns onödigt att behöva köpa hela lyktan ny, när glaset bara har spruckit.

Byte går på 550kr så det blir till att göra jobbet själv. Annars skulle det svida onödigt mycket.

M v h
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När jag kollade detta så fick jag samma svar Murnkas, det är inte möjligt att endast köpa glasen. Fick pris på 1190 inkl byte, själva lyktan kostade 900 kr vill jag minnas.

Mumkas: Ta bort plastsargen runt dimljuset, skruva loss skruven som håller dimljuset och lossa det från sin infästning som sitter ut mot kanten av kofångaren. Vips så är de löst och det är bara att lossa kabeln. Flytta över HB4 lampan och återmontera i omvänd ordning :)

Länk
Wendtan: Precis som du beskriver bytet ser det ut i TIS. Skönt att kunna spara lite pengar genom att man inte skyr mekandet i alla fall.

M v h
Mumkas: Ja lovar dig att de är svårt o misslyckas :)

Jag fick god övning när jag eftermontera hela m-sportpaket II på min 330 själv.

Länk
Jaha, så var det dags igen! Bytte vänster dimljus i oktober, strax efter jag startade denna tråd och nu har glaset spruckit igen... Naturligtvis på samma sida. Jag som tänkte skämma bort bilen med velourmattor och mugghållare inför sommaren. Tror jag gör det ändå och väntar med ett nytt dimljus. Avskyr dock att se det spruckna glaset för det ser så risigt ut.

M v h
Ci
531
CiM
325ciM-04
har också bytt dimmljuset på min. sitter med en skruv och gjordes på 5 min och sparade 550 kr. funderar på att köpa plexieglas och fräsa ut konturen och limma fast det på glaset.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Hittade detta på ebay.. verkar vara klarglas.. lite fundersam på om det är styckpris eller parpris bara. Länk

Diesel-räsern
/Rickard
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Om någon var intresserad av hur man plockar av dimljusen olika E46:
Coupe: Länk
M-sport I: Länk
M-sport II & M3: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.