|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni angående designen på dagens bmw bilar, tänker främst på e90, e60, e65. tycker själv att de känns mer som japansk design. sett bilder på ny e90 coupe. de va ingen vacker syn. tycker nog att e46, e 39, e38 var riktigt lyckade. man kanske vänjer sig Daniel www.autokonsult.se | |
|
jag tycker att E60 , E38 och sedan E34 är de vackraste sedanerna som finns... ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
E90, E60 m.fl. är riktigt snygga bilar i rätt utförande. E65 hade jag lite svårt för till en början, men det berodde nog mycket att man förväntade sig en 7a som skulle se ut som en uppdaterad E38. E60/E61 tycker jag är helt överlägsen E39 i formgivning, som jag tycker är en "mellanfemma" som inte sticker ut på något sätt. E90 är fruktansvärt snygg i rätt utförande. Baklyktorna såg något märkliga ut på pressbilderna men när jag först såg den i verkligheten och såg helheten så försvann mitt tvivel. Jag tycker att varje BMW har sin plats i historien, en modern 5a ska inte se ut som en E34. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Tycker generellt att BMW blir snyggare och snyggare för varje ny modell. Sen kommer det alltid finnas klassiker som gamla 328:an, E24, 3.0CSi, M1 etc etc som alltid kommer spela i en egen division. Det enda undantaget bland nyare modeller tycker jag är E65, den har pondus och har växt i mina ögon men når fortfarande inte upp till samma nivå som E60/61/90/91. De har en sällsynt kombination av elegans och exklusivitet samtidigt som de är väldigt smäckra och smidiga i designen. Jens |
|
| Jag tycker nog inte att de känns japanska, men det är väl varken en fördel eller nackdel. Jag diskriminerar inga nationaliteter. Däremot gillar jag inte dagens mode (där BMW bara är ett exempel bland många märken) med höga midjelinjer. Det gör att bilen ser tyngre och klumpigare ut än vad som skulle varit fallet med en lägre midjelinje. | |
|
Jag minns när e46 och e39 kom, man tyckte dom var snygga direkt, nu måste man vänja sig vid utseendet. BMW CS #5206 |
|
| Enda problemet med BMW's nya design är att de gamla modellerna framstår som reliker ifrån Ryssland designmmässigt *duckar*, nejdå kanske inte riktigt så illa. Men de känns riktigt daterade. Fast det är klart det gör de flesta bilar mot e60, e90 och e65. | |
| 328cia var har du sett bilder på e90 coupe. | |
|
Tyckte till en början att alla modellerna ur den nuvarande generationen var fula, nu har jag kommit fram till att det nog var "chocken" som E60 och E65 före facelift gav som gjorde att allt tillverkat efter 2001 blev fult ett tag. Den nuvarande generationen har, precis som den förra (och antagligen alla tidigare generationer också) både hög- och lågvattenmärken. Min favoritkaross från BMW är fortfarande E38, och med det följer förstås att jag också gillar E39. Däremot gillade jag aldrig E46 särskilt. Z4 är oerhört läcker och jag skulle gärna ha en E87. E90 är snygg - på avstånd. E60 kommer jag troligen alltid att hata med hela min själ. Samma med E65 före facelift, men efter facelift har den blivit oerhört läcker. Osv, osv... blandad kompott som sagt. Wilhelm Svenselius |
|
|
Smaken är ju som bekant som baken... Z4 måste väl ändå vara det fulaste som BMW gjort? Håller med tidigare talare om att E36, E38, E39 och E46 tyckte man va snygga direkt, men dess efterföljare E60, E65 och E90 måste man vänja sig vid... Länge, länge...=) |
|
| 328CIA - Har också sett E90 Coupé och tycker tvärtom. Mycket vacker bil i mina ögon. | |
| vart har ni sett dem bilderna..kan ni länka | |
|
Nån ny biltidning som heter nåt i stil med auto bild. kostar 10 spänn. Daniel www.autokonsult.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.