|
|
|
|---|---|
Kristo |
Ska lämna i skönheten på lackering det e tre försäkringsgrejer en nybackspegel den slogs av. 2.är en bildörr som slogs upp höger passagerar dörr .3. buckla på höger bakskärm med repa ca 5cm bucklor på höger fram skärm. stor repa i motorhuv, vänster bakskärm har två repor ca 7cm,vänster fram dörr buckla. ska man kräva en hel lackering därför det är försäkringsbolaget som står för det men de på plåtverkstan sa att de bara lackerar den del som ska åtgärdas, men kommer det inte att se ut som en schakrutig bil |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om det är en skicklig lackare som blandar nyanserna rätt så ska det inte behöva ses någon skillnad. Har sett bla en silverfärgad 523E39 som halva framskärmen var omlackad på pg repor.Och hur jag än försökte såg jag förbaske mig inte någon nyansskillnad eller skarvning.De dimmar ihop lacken på ett sätt som man inte trodde vara möjligt. Vill du ha en hellack så får du nog betala mellanskillnaden själv. MVH Hasso |
clr |
hasso: Dessvärre kan sådana dimmningar framträda efter ett tag. På en av mina tidigare bilar dök det upp en sån lackering efter en rekond :( Och jag lovar att det gick inte att se innan rekonden. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
clr:var din bil en metallic? för där skyddar ju klarlacken. på en vanlig lack kan det komma fram vid polering det har hänt även mig. Sedan beror ju resultatet i vilket skick orginallacken är i. MVH Hasso |
|
Min ä royalblue metallic och jag blev tvungen att lacka baksärmarna och mitten bak pga en gammal skada (dumt nog tog jag inte bagage luckan :( för den är tyvärr ngt repig. Änn så länge är de ingen skillnad i nyansen så doom gjorde ett bra jobb på min pärla iaf mvh David |
|
Kristo |
ja min är metallic, men jag får tacka för visat intresse att hjälpa mig ska lämna in pärlan imorgon bitti får hålla tummarna att det blir schysst sen är det ju dags för sommardäcken.... |
clr |
Hasso: Yes min bil var metallic (grå) och dom hade dimmat bakflygeln. Efter en proffsrekond så upptäckte vi att flygeln var dimmad (inte så kul). Man såg det bara i vissa ljus men ändå... Slutade med omlackning av hela flygeln och då vart jag nöjd. Det kan ju bero på att jobbet inte var bra gjort, men som jag skrev tidigare så gick det inte att se innan rekonden. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.