AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.377

Bensinförbrukning 850iA

ob
23
obbelix-76
850iA -91
Hej !

Vad är en normal bensinförbrukning på en 850 vid blandad körning.
Min ligger nu på ca 2,5 liter milen men för ett år sen var den på ca 1,9 per mil.
När man startar den ibland så kan det komme en liten bensindoft å smyga sig förbi.
Några tips ?

/ crille
Murkna, läckande bränsleslangar?

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
ob
23
obbelix-76
850iA -91
Hoppas inte de, Ska testa att byta luftfilter en sväng om det kanske e dom som är igensatta.
Standard leak seems to be two fuel lines behind the engine. It requires removing the cabin filter housing to see the lines.
Replace them even if you can't see a leak because they become porous and "Sweat" gasoline when under pressure.
To
21
TomasN
850 iA -91
525 tdsA -96
Inte gasat lite mer då? Eller kört mer i stan? Har märkt att förbrukningen varierar väldigt mycket beroende på var man kör.. Men vad brukar de dra då? Min ligger på mellan 1,5 och 2 liter med ganska mycket landsväg och lugn körning.. Drar ca 1,2 landsväg om jag ligger i 100 km/h.
To
21
TomasN
850 iA -91
525 tdsA -96
Inte gasat lite mer då? Eller kört mer i stan? Har märkt att förbrukningen varierar väldigt mycket beroende på var man kör.. Men vad brukar de dra då? Min ligger på mellan 1,5 och 2 liter med ganska mycket landsväg och lugn körning.. Drar ca 1,2 landsväg om jag ligger i 100 km/h.
To
21
TomasN
850 iA -91
525 tdsA -96
Ojdå! Blev visst två..
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Ett mycket bra tips för den som har en 750 / 850 är att låta någon kunnig "chippa" den , inte för högre effekt men för bensinförbrukningen !

Weise "bearbetade " min 850 - 92 och det resulterade i klart minskad förbrukning ! jag kommer ihåg att vid landsvägskörning i 100 km/h drog den ganska prick 1,0 och man fick köra på ordentligt om man "ville" komma över 1,5

Jag vet inte om det gjorde något i det hela att jag även hade KN filter , men bilen kändes betydligt trevligare efter filterbyte samt besök hos "Dr Weise" :-)

Ando

Visa användare
153
Baader Meinhof wagen
325 Xi Touring -06
Hej!
Vid blandad körning vill min 850-92 ha 1,5 liter milen, men då kör jag med sportläget. Körde en sträcka på 28 mil i somras och låg runt 120 km/h. Då drack den 1.1.

A.G: Det där med chippning för att få ner bränsleförbrukningen låter intressant. Du hade inget problem med krånglande luftmassemätare när du hade K&N filter?
Funderar starkt på att chippa min i sommar, funderar bland annat på Unichip och JWR.

Micke

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.