|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hälge: Förklara då för mig varför mina axlar från 320in passar precis lika bra som M3ans om nu 320ins skulle vara smalare. Tror du mig inte är du välkommen att undersöka själv. Det enda jag bytte var handbromswirarna. ///BMW - Was sonst! |
|
Hälge |
Joorå..jag får väl komma förbi och titta när tillfälle ges. |
|
jag krockade min 323 -85 med abs och nu har jag köpt en 320im-89 och tänkte kasta över så jag får mina skivor o stötdämpare bak på bilen men hur och vad skall jag köpa för att det skall bli så bra som möjligt, skall även flytta över diffklumpen som är den stora klumpen med lamelldiff, vore bra o veta lite innan man börjar... Den som ingen turbo har får åka utan BAR |
|
|
Leon83: Det ända som skilljer är kontakten till hastighetsmätargivaren, äldre har flatstift nyare rundstift. Annars är det bara att skruva dit. |
|
|
Det finns 2 drivaxlar, med ABS och utan ABS. Axlarna med ABS krans passar inte i bärarmar utan ABS, det finns helt enkelt inte plats för ABS kransen. Tvärs om funkar dock utmärkt, vi har i sommar kört med 320 -84 trumbroms axlar på en M3a, själva axeln är lika tjock men knutarna är klenare, axeln är t.o.m lika tjock på en Z3 M !! Kardan är oxå lika tjock, vare sig bilen heter 316 eller M3 !! |
|
|
okej så om jag kör med axlarna från min 320 med trumbromsar rakt in i så passar det eller fatta jag det fel? ingen som har lite prylar liggandes så jag får lite fart i det? Den som ingen turbo har får åka utan BAR |
|
|
Biltema har slutat sälja lagret för 320i utan ABS, någon som vet om man istället kan montera lagret som är avsett för bilar med ABS? Vad skiljer lagren åt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.