|
|
|
|---|---|
|
Någon som gett sig på det? :) Har nyss införskaffat sportstolar till min 318is men självklart var det inte värme i dom. | |
Hälge |
Är det BMW:s orig sportstolar du har så sitter det värmeslingor i dem som standard, saknas detta på dina så har någon plockat bort dem. Kolla om det inte kommer ut el-kablar under stolen? |
|
Tackar för svar! Är du helt hundra på det? Stolarna kommer ifrån en 323 87. Tyvärr så är stolarna kvar på skroten och ska skickas till mig så jag kan inte kika föränns om några dagar. Var och tittade på dom igår. |
|
|
Hej! Har själv en tantkörd, importerad E30 från -88, helt original med sportskinn inredningen. Inga tåtar hänger under de stolarna, är tämligen tvärsäker på att damerna som tidigare ägt bilen i Tyskland har plockat bort dem...:-) /Magnus Min samling:Länk |
|
| Hehe...låter lite konstigt bara att man skulle göra sig besvär och ta bort dom. :) | |
Hälge |
Är det en s.k importbil så saknar den naturligtvis vissa delar av den utrustningen vi får mont i våra Svenska bilar..Men det är väl inget stort problem att slänga dit ett par värmesitsar under vintern. |
| Hälge< Förvisso inte om man är normalt funtad men värmesitsar skulle få mina nörd ögon att explodera. ;) | |
Hälge |
Då får du väl lätta på stolsklädseln och pilla emellan orig värmeslingor..inte alls så svårt som det låter. Tar ca en timma per stol. |
| Det sitter INTE stolsvärme på sportstolar som original på importbilar. Jag slängde ut sportstolarna (de va ändå slitna) och satte in vanliga med värme i. Sedan gick jag ut till donatorbilen och lossade hela kabelhärvan till stolarna och flyttade över till min importbil samt konsoll med knappar. Jag är väl knappt normalhändig och det tog mig 2-3 timmar att få värme i rumpan! Ska ni hämta kabelhärvan på någon skrot, va då noggrann att se till var i elboxen under ratten som det ska kopplas in! BMW=plug-and-play... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.