AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.326

AUX ventilationen

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Vart sitter säkringen till AUX-ventilationen. Min fläkt går men det blir inte varmt i bilen. Kan det vara någon säkring eller relä?

750/e38, 97:a
Varmt? Aux ventilation värmer väl inte, den kör väl bara fläkten?...
Värme får du bara om du har en bränslevärmare (Webasto), och då kallas funktionen Aux-heating.
Eller menade du säkringen till bränslevärmaren? Då skall det vara nr 50 som sitter där bak.

Mvh. /Kjell
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Hmm! Nu blev jag konfunderad. Har för mig att enligt manualen så skall den inbyggda AUX-fläkten svalka på sommaren och värma på vintern.
Måste kolla upp detta närmare......
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kjell har rätt, AUX-Vent ventilerar och AUX-Heating värmer. Finns inte heating i menyn så finns med största sanorlikhet ingen webasto värmare monterad.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Aux fläkten styr väl ac:n oxå om jag inte har fel. Säkringen till den fläkten är den enda 40a som sitter i motorutrymmet.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

"Aux fläkten styr väl ac:n oxå om jag inte har fel" . Nu är jag inte riktigt med Dhjinn. Menar du att du skulle få AC-kyl genom att köra aux-vent?

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Min E38 Länk
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Aux.-fan styrs av ac och är en hjälpfläkt. Den startar när man slår på ac:n.

Om det inte kommer nån värme fast kupefläkten snurrar så kan det vara värmeventilerna som hakat upp sig eller så kan det vara värmepumpen så sitter i samband med ventilerna.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Har kollat lite nogrannare i manualen. Visst måste jag införskaffa en värmare för att få värmefunktionen at fungera på vintern. :(
pa
182
paa
530DA Touring -02
Jag har en Webastovärmare i min 530D-02 men har bara AUX-Vent och inte AUX-Heating i menyerna på datorn,går det att fixa AUX-Heating oxå? Värmaren funkar, går vid kallstart av bilen.

Pelle

Pelle
Bmw 525 TDS -95
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.