AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.386

Kraftigt prishöjd 530 -93

su
198
surre77
523-00 M
Var och tittade på en 530-93 för ett antal veckor sedan och priset var då 21000:- vilket jag tyckte var rimligt för skicket den var i. Den hade då vissa brister och småfel. Jag avböjde dock affären efter att ha prutat ett antal tusen. Och vad är det jag ser när jag kollar runt lite på blocket om inte bilen jag var och tittade på fast en annan säljare samt att priset är mer än det dubbla.

Länk

Hoppas ingen blir lurad och kollar upp bilen noga.
su
198
surre77
523-00 M
Hittade detta inlägget på forumet troligen samma bil

Länk

Någon som känner igen bilen?
Den bilen känner jag igen. Var o provkörde bilen för nån månad sen. Gick ju bra men den hade ju gått långt så man vet ju inte. Automatlådan kan ju paja ( plastkulorna pajar eller är det bara på 540? ). Dessutom så var ju ac ur funktion, men den kanske har blivit lagad nu :-). 20000 var väl lagom för bilen tycker jag. Hursomhelst blev det ingen affär. Det nya priset verkar högt tycker jag med tanke på miltalet o bilen var ju inte i perfekt skick. Dessutom fula originalfälgar 15". Märkligt att en bil kan dubbleras i värde bara genom ett ägarbyte. Jag säger då bara en sak: Dessa jävla bilskojare! SE upp!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gissar att den bilen kan ha bytt ägare två gånger sen ni tittade på den. bmw,m3 som i den andra tråden köpte bilen har ju redan bytt bort den mot någon annan bil. Finns säkert någon tråd om detta också...

Kan ju ha varit att nuvarande ägare inte har köpt bilen utan bytt till sig den och då har han ju kanske inte koll på vad den annonserades för av för förra ägaren.

___
//Ulf
Nu fattar jag inget !
Vad en bil är värd är vad någon är villig att betala
Det är inte ni som sätter priset på andras bilar
Skall billar alltid säljas för en lägre summa än vad man gav
NÄR blev detta lag ?
fjamsetramsa
På vilket sätt är han en jävla bilskojare??
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Exakt en bilskojare är en som luras, att öka och minska priset är inte att luras, det är någonting annat. Vad man ska/behöver betala för en viss produkt kan skilja mellan person A och B, vissa kanske sätter ut 100000kr för att väcka uppmärksamhet, men är villig att släppa den för 20000kr. Andra sätter 20000kr direkt, som kompispris/sistapris/slutpris/färdigprutat istället. Ingen ska behöva följa några listpriser, jaha nu ska vi se en 325E36 -93 den ska kosta 45000kr med 17000mil på mätaren. Dessutom har jag varit med om att folk ångrat sig och inte velat sälja efter att tex garageproblem löst sig och då kanske höjt priset för att man inte haft pressen på sig att sälja.
Bilskojare eller inte, vad vet jag?
Jag sålde en 530 -89 >30000 mil för 2 år sen billigt.
Helt ok för jag visste att den hade gått långt.
1 vecka senare var samma bil ute för mer än det dubbla priset.
Bilen hade då blivit en -90 med mindre mil.
Det var en Vetlanda-handlare som numera härjar i Örebro.
( När jag skulle köpa en 530-93 i vintras i Örebro blev det ingen affär :-) )
Råkade nämligen vara samma säljare, ( som köpte min bil ).
Det är väl inte så konstigt att man reagerar på vissa annonser.
Men visst, priset är ju upp till säljaren att sätta.
Listpriser och marknadspriser får man ju ta med en nypa salt när bilen blivit mer än 10 år gammal.
Men luras man vid annonsering och försäljning tycker inte jag att det är schyst.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Att man tjänar pengar på en bil ser jag inget fel i. Stor skillnad på detta och att lura någon genom att ge falska uppgifter såsom mätarställning, årsmodell, "AC behöver fyllas" fast man vet att den behöver repareras etc.

Försöker alltid tjäna lite på mina bilar, ibland går det och ibland inte. För det mesta har jag fixat till ett antal brister på bilen. Känner absolut inget dåligt samvete för det.
Helga
Du prutade ett par tusen säjer du. Men står du inte vid ditt bud efter prutet. Det verkar ju som att han accepterade.

//Helga
su
198
surre77
523-00 M
Helga! jag prutade på bilen men bara för det så behöver man väl inte köpa den? Jag tog sedan en närmare titt på den och anledningen till att jag inte köpte bilen var att jag upptäckte att den hade varit smälld.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.