AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.337

Tips: E46 Sedan högtalare = DLS UP6 !

so
66
soren
330i -03
Ville bara tipsa om att dessa 6.5" element går att få in i en BMW E46 sedan (säkert även coupe) i orginalhålen ifram.

PM-shopen monterade dem i min i alla fall!

/Sören
Det lär vara på håret om man inte ska klippa metall. :) Skulle vara kul att se hur de har gjort
so
66
soren
330i -03
DLS UP6 är ju väldigt "kompakta" för att vara 6.5".
Visst är det säkert bökigare att få in dem, men väl värt besväret.

/Sören
Är intresserad av att uppgradera ljudet i min bil. Får man fråga vad du satte in för prylar, vad de kostade och vad PM-shopen tog för att montera?

Är du nöjd med resultatet?

Jens
so
66
soren
330i -03
Satte in
DLS UP6 kit
DLS RA40 slutsteg
DLS 10" baslåda

Håller på att spela in allt, men det låter klart bättre än orginal.
Dock så skramlar höger midbas .. de skall få kolla på det.

Pris får du förhandla fram .. men räkna med ca 400 kr timmen för jobbet
tar ca 1 dag.

/Sören
soren: ja, de är kompakta. Men de har ändå ett monteringsdjup på 65mm. När jag satte in nya 5.25"are med 58mm djup så var det precis att de fick plats på djupet så jag antar att de har kapat lite i din dörrpanel för att få plats
so
66
soren
330i -03
Mr328,

Som jag fattade det så hade de inte gjort det.
Skall kolla med dem när jag är där nästa gång.

/Sören
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
UP6 går in utan åverkan, det är inte konvensionell magnet vilket gör den grunda. Montaget på PM för enbart byte av dörrhögtalare kostar 600 på en e46. Iom att jag inte har skruvat med inredingen på såhär nya bilar förut fick de montera i dörrarna åt mig, samt byta huvudenheten och dra signalkabel till bagaget. Montering av slutsteg och bygge/montage av baslåda grejar du själv om du är lite händig. Om du har grå matta i bagaget så finns det en matta på Bilradiolagret som är näst intill identisk, den kan du klä lådan med.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.