|
|
|
|---|---|
|
HEJ, jag är ny här på forumet då jag tidigare vart mest audi fantast men har på slutet insett att det är nog bmw man ska köra å då i mitt tycke en bmw m3 gt men dessa planer har grusats lite....hur som hellst så såg jag att man inte får skriva om annat är bmw här men det skadar inte att prova och moderatorerna kanske har överseende om de läser texten.. Nu har det mest tragiska som kan hända skett..min urquattro -83 har blivit stulen inatt!!. Den stod i Årsta i Sthlm. Bilen har en mkt ovanlig färg då den var champagne/brun metallic färgad och var ny importerad från Schweitz har inte sett ngn annan urq med denna färg i sverige. Bilen var i mkt bra skick fast den inte såg så fin ut vid första anblicken då jag låit alla klistermärken osv från förre ägaren i Schweitz sitta kvar tills jag registererings besiktat bilen som inte var gjort än..det sitter flertalet klistermärken på bilen så som ett ovalt landsmärke med bokstäverna "CH" på bakre kofångaren samt ett otal andra med text liknande " i love partroille schuizz" samt det klasiska audiringarna på dörrarna fult monterade i nedremitten på dörren ist för i nedre framkant..vet man någonting om audi urquattro så kan man inte missa denna bilen då den sticker ut med sin udda färg samt alla dessa klistermärken. Den vänstra bakrutans toning är skrapad då jag påbörjat borttagning av toningen. Bilen har även väldigt fula 14" fälgar med massor av kryssekrar. samt att den har orginal chassi så den är aningen hög oxå. Vidare så har bilen en liten regg skylt bak då skyltarna i Schweiz är höga å smala och reflexrampen ser lite annorlunda ut med utåtstående regg belysning osv. samt en normal skylt fram båda helt nya i plåt. regg numer WSF 137 motorn i bilen är nyrenoverad och har ett nytt sprickfritt(iaf innan den blev stulen) orginal grenrör och ett sådant växer inte på träd samt att den hade en ny hybrid turbo med 3" bearbetat inlopp med special anslutningar för att få detta att rymmas på orginal placeringen. Så ser ni att det dyker upp anonser med fina urquattro delar så kan ni väl ha i bakhuvudet att det har stulits en fullutrustad urquattro med allt fungerande som abs,ac osv. då det finns stor risk att denna slaktas å säljs i delar. det finns speciella känneteckan med motorn oxå men de detaljerna kan vi ta den dagen det kan vara intressant å avgöra om den tillhörde mig.. Sedan så är ju denna sida rikstäckande så alla ni ute i landet oxå som till sommaren ser en nylackad urquttro(vilken färg som hällst) då den inte kommer behållas i denna ovanliga färg om den får ny identitet från ex. en krockad svensk bil då denna inte kommer ha varit i samma färg..det kryllar ju inte av dess bilar så en ny bil borde man lägga märke till..kanske.. Har ni sett något eller kanske vet något eller kanske kommer att höra rykten osv om detta då det alltid snackas så hör av er till mig på 0702353566. ellar maila om ni inte vill ringa på: tomas_kling@hotmail.com HITTELÖN: Jag utlyser en hittelön på 10000kr till den som kommer med sådana uppgifter så att bilen kommer till rätta. Du kan vara anonym om bilen finns i din umgänges krests. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Detta är extra surt då bilen inte var reggad så den var helt oförsäkrad...så mina bmw planer är skjutna på is tyvärr.. | |
| Fan va trist!! årsta är inte så långt härifrån ska hålla koll om jag ser någonting! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.