|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har ett mycket oroande och tråkigt problem. Det är så att efter jag kört med bilen ca: 30 - 40 minuter eller mer ibland. Så helt plötsligt brukar bilen uppföra sig konstigt och själv ge gas. man känner hur den gasar av sig själv, lägger jag i koplingen så varvar den upp som #¤#! det är svårt att beskriva ljudet men tänt dig ett ständigt: VROOOM VROOOM VROOOM osv... alltså inte regelbunden gas hela tiden uttan, gas gas gas. vad kan detta vara? hjälp mig jag förstår inte felet. hoppas på svar. | |
|
kollat gasspjäll motorerna? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
Hälge |
Låter som en strejkande tomgångsmotor, eller så drar den tjuvluft, kan ev, vara hål på en bälg, eller en liten luftslang som lossat någonstans på motorn. |
|
Volvofenomen, slira på kopplingen för att reglera farten! Länk |
|
|
Tjena! Jag hade exakt samma fel på min 318 för ett halvår sedan ungefär. Det uppkom efter jag kört i en kraftig uppförsbacke med väldigt lite bensin i tanken. Jag åkte till Bmw verkstan och de nollställde felminnet och sedan gick den bra. De bjöd på undersökningskostnaden och sa - "vi tar det om felet återkommer". De trodde att de kunde vara gasspjället (kostade runt 3000-3500:- med arbete om jag inte minns fel). Men bilen har gått bra sedan dess. Så jag fortsätter att hålla tummarna, och ser till att tanka i god tid. Hoppas det kan vara till någon hjälp. Mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.