AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
824

GASAR SJÄLV?

Ti
11
Titanen
323i coupe -98
Hejsan, jag har ett mycket oroande och tråkigt problem.
Det är så att efter jag kört med bilen ca: 30 - 40 minuter eller mer ibland. Så helt plötsligt brukar bilen uppföra sig konstigt och själv ge gas. man känner hur den gasar av sig själv, lägger jag i koplingen så varvar den upp som #¤#! det är svårt att beskriva ljudet men tänt dig ett ständigt: VROOOM VROOOM VROOOM osv... alltså inte regelbunden gas hela tiden uttan, gas gas gas. vad kan detta vara? hjälp mig jag förstår inte felet.

hoppas på svar.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
kollat gasspjäll motorerna?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Hälge
Låter som en strejkande tomgångsmotor, eller så drar den tjuvluft, kan ev, vara hål på en bälg, eller en liten luftslang som lossat någonstans på motorn.
Volvofenomen, slira på kopplingen för att reglera farten!
Länk
Ma
22
Magnus S
318i Touring -02.08
Tjena!

Jag hade exakt samma fel på min 318 för ett halvår sedan ungefär. Det uppkom efter jag kört i en kraftig uppförsbacke med väldigt lite bensin i tanken.

Jag åkte till Bmw verkstan och de nollställde felminnet och sedan gick den bra. De bjöd på undersökningskostnaden och sa - "vi tar det om felet återkommer".

De trodde att de kunde vara gasspjället (kostade runt 3000-3500:- med arbete om jag inte minns fel).

Men bilen har gått bra sedan dess. Så jag fortsätter att hålla tummarna, och ser till att tanka i god tid.

Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Mvh
Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.