AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
718

Byta motor - 320i till 325i (E36)?

Visa användare
41
YocaL
320i Limo [E36] -91
Tjo!

Jag funderar lite på nu i vinter att försöka hitta en 325motor att sätta i min 320 -91'a.
Att motorerna är väldigt lika är jag medveten om, men är det bara "bolt on" eller hur funkar det? Behöver jag byta styrbox och sånt med eller?
Sen undrar jag lite över om jag ska ha en motor med vanos eller inte, finns ju även risk att motorn kommer att småtrimmas senare.

Nån som har några erfarenheter??
Och tack men nej tack, spara mig kommentarer som "du skulle köpt 325 ifrån början)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jo, finns ju många som har gjort det du tänker göra. Ja, du ska styrboxen också. Annan lambdasond kommer du också behöva. Det finns liknande trådar här på forumet vill jag minnas. Du är inte den första som har lekt med tanken. Läs runt lite så blir du snart klokare.
Visa användare
41
YocaL
320i Limo [E36] -91
Jag har faktist kollat runt en hel del här innan, hittade förvånansvärt lite information om detta (kanske jag som sökte fel).
Men ok, lambdasonden med, kanon! tack. :)

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Jag har 2.8 an i min med 2,5 an insug.

Mvh/ Daniel

Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Har hört talas om det där med 2,5-insug på 2,8 motorn, men stämmer det att det är mer portat etc.? Känner du nån effektskillnad Flayer?

Hörde en kille som snackade om 20 hk ökning!!! Kan det verkligen stämma? Är det bara "bolt on" eller måste man modifiera nåt?

// Ronelov
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.