|
|
|
|---|---|
|
Har en 318is coupe med det så kallade stora ljudpaketet. Jag har inga högtalare nere vid fötterna utan en diskant och ett litet mellanregister i dörrarna. Bak i hatthyllan har jag en 4" och en lite diskant på vardera sida. Hur som helst så ska jag nu byta ut allt detta och stoppa i lite dls saker. Bak tänker jag sätta adaptrar och sedan sätta in dls R1070 som är 7x10 men som ska passa i 6x9 hål. Fram så har jag mätt och jävlas och jag vet inte riktigt vad som får plats i sidorna jag har elhissar också så dom är ivägen. Vill nu veta om det är någon som har lika som mig med två högtalare i varje sida och som har bytt ut dom vad dom i såfall bytt ut till. Dom flesta 5,25" högtalare har ändå ett monteringdjup på 40-60 mm och jag måste ha något som har runt 3-4. Några tips på hur jag ska lösa detta? Har kikat på dls PS5 men vågar inte riktigt beställa om dom inte skulle få plats. Mycket tacksam för svar / Martin | |
Robsarve |
Stora ljudpaketet har väl 5,25" i sparkpanelerna (sidopanelen framför dörren) Där får du i en vettig 5,25" |
| har oxå stora ljudpaketet i min bil har en 325a e36a - 93 men vad är de för tum på den högtalaren som sitter nere vid fötterna ? tänkte byta ut den... / oskar | |
| njea alltså det är nåt mindre än 5,25 i min typ 4" eller nåt vet inte vad det är för spec men 5,25 tum är det iaf det sitter ju även en pytteliten diskant ovanför som är 1" eller nåt. | |
Robsarve |
Stora ljupaketet har tre högtalare per sida fram, 2 i dörren (mellanregister & diskant) och en i sparkpanelen. |
|
Precis som Robsarve skriver, det skiljer stora från lilla systemet fram är avsaknaden av mellanregister i dörrarna. Så du ska ha ett par 5.25" högtalare i dina kickpaneler, jag skulle satsa på ett 3vägssystem, mellanregister och diskant hamnar då ganska nära varann. //Simon |
|
|
Någon som har ett bra tips på ett sådant tre vägs, det enda jag hittat är dls up35, kostar 3800 pix lite saftigt.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.