AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
596

hjälp! motorn dör

Da
37
Damasken
316iA compact -99
hej ja har en 320 -88 å motorn kan dö helt plötsligt i farten de händer oftast när man ligger på jämn gas när motorn är uppe i arbetstempratur men de konstiga är att man kan starta upp han igen i farten? väldigt tacksam om nån skulle kunna hjälpa mej lite=)
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Har du löst det här problemet? För jag har exakt samma problem i en 318 från -88a. Den har också vid nått tillfälle fått för sig att hacka till några gånger o fortsätter sen som om inget hänt...

Trodde man kunde byta tändslutsteg men det verkar inte sitta nått i bilen... sitter detta i dme eller vad "datorn" kan tänkas heta i dessa?

Skulle det också kunna va så att som nån sa att det kan va ett bleck i tändlåset som slår glappar? Borde ju kunna ge ett sånt här lurigt problem?

mvh jocke

/mvh j
Da
37
Damasken
316iA compact -99
nej ja har faktistinte löst det. min varvräknare va paj så ja fixade den å sen så uppstod inte problemet på ett bra tag och nu så händer det igen, men de går att starta upp den igen. pratade med en annan kille här på forumet förut som hade samma problem.....vet inte ifall han löste det men han sa att de kunde va spridarna som behövde bytas men de tror inte jag.....ja tror mer på glapp som du eller brännsle pumpen eller nått relä.....har ingen aning själv häller =(

Damasken
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Jaha... ingen som kan hjälpa oss?

/mvh j
Da
37
Damasken
316iA compact -99
neee tydligen inte nån som vet va de kan va för fel.... fick ta upp de här två ggr på forimet innan nån svarade med samma problem hehehe

Damasken

Da
37
Damasken
316iA compact -99
gör så här. skriv et nytt inlägg på forumet så de kommer upp idag då ser alla de...så får vi se om nån svarar då?

Damasken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.