|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Jag gör ett arbete på Sälj och marknadshögskolan och behöver hjälp av nyblivna(1år) Bmw ägare. Jag undrar om ni kan svara på följande uppgift: När man köper bil så är olika aspekter olika viktiga, här får du en lista på olika aspekter på ett val av bilmärke. På varje aspekt finns en möjlig siffra från 1 till 10. 1= inte alls viktigt, och 10= extremt viktigt. Skriv en siffra hur du värderar de olika aspekterna. Inköpspriset? Köregenskaper? Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) Status? Rekommendationer från vänner/bekanta? Design? Detaljkvalite? Driftsäkerhet? Livslängd? Fram/bak/fyrhjuls-drift? Övrigt? (i så fall vad?) | |
|
1. Inköpspriset? 2. Köregenskaper? 3. Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 4. Status? 5. Rekommendationer från vänner/bekanta? 6. Design? 7. Detaljkvalite? 8. Driftsäkerhet? 9. Livslängd? 10. Fram/bak/fyrhjuls-drift? 11. Övrigt? (i så fall vad?) Har ägt BMW i snart ett år. 1. 5 2. 9 3. 4 4. 3 5. 2 6. 7 7. 10 8. 9 9. 5 10. 10 11. ingenting övrigt |
|
|
1 år sedan senaste köp, eller 1 år sedan första BMW'n? "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Jag fattar det som 1 år sedan första BMW och då är man ju diskad eftersom det är 25 år sedan jag köpte min första BMW och därefter alltid haft minst en i min ägo :) | |
525i Touring -93 |
hej! Köpte min 525a i Januari Inköpspriset? 9 Köregenskaper? 8 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 5 Status? 4 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 8 Detaljkvalite? 10 Driftsäkerhet? 5 Livslängd? 9 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 10 Övrigt? (i så fall vad?) Slumpen, råkade se en annons med ett riktgt bra pris, kunde blivit ett helt annat märke/modell... |
|
Jag skulle verkligen behöva få in fler svar, skippa det med nyblivna. Nu frågar jag samma sak till alla Bmw ägare. Vore verkligen tacksam om ni kunde hjälpa mig med fler svar. |
|
|
1. Inköpspriset? 5 2. Köregenskaper? 10 3. Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 5 4. Status? 2 5. Rekommendationer från vänner/bekanta? 2 6. Design? 9 7. Detaljkvalite? 10 8. Driftsäkerhet? 5 9. Livslängd? 8 10. Fram/bak/fyrhjuls-drift? 10 11. Övrigt? (i så fall vad?) Totalupplevelsen av ljud och körglädje ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Inköpspriset? 7 Köregenskaper? 5 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 4 Status? 2 Rekommendationer från vänner/bekanta? 7 Design? 8 Detaljkvalite? 6 Driftsäkerhet? 7 Livslängd? 5 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 2 Övrigt? (i så fall vad?) |
|
Scheckheft |
Hej Mina svar: Inköpspriset? 9 Köregenskaper? 8 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 7 Status? 4 Rekommendationer från vänner/bekanta? 2 Design? 7 Detaljkvalite? 7 Driftsäkerhet? 7 Livslängd? Fram/bak/fyrhjuls-drift? 7 Mvh Scheckheft E9:Länk Letar M5E34 |
Helga |
Inköpspriset? 8 Köregenskaper? 9 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 7 Status? 8 Rekommendationer från vänner/bekanta? 5 Design? 9 Detaljkvalite? 9 Driftsäkerhet? 9 Livslängd? 9 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 8 Övrigt? (i så fall vad?) 10 //Helga |
|
Hej Mina svar: Inköpspriset? 6 Köregenskaper? 9 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 7 Status? 4 Rekommendationer från vänner/bekanta? 2 Design? 9 Detaljkvalite? 10 Driftsäkerhet? 8 Livslängd?8 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 9 Övrigt: Känslan, körglädjen, // Hans Freude am fahren |
|
|
Inköpspriset? 5 Köregenskaper? 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 7 Status? 3 Rekommendationer från vänner/bekanta? 2 Design? 8 Detaljkvalite? 7 Driftsäkerhet? 6 Livslängd? 5 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 8 Övrigt? (Prestanda) 9 |
|
|
köpte min 318 i juni i ar Inköpspriset? 10 Köregenskaper? 4 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 7 Status? 1 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 10 Detaljkvalite? 3 Driftsäkerhet? 3 Livslängd? 1 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 3 Övrigt? (i så fall vad?) tyckt den varit ursnygg sen jag var liten och alltid velat ha en |
|
|
Inköpspriset? 8 Köregenskaper? 9 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 5 Status? 1 Rekommendationer från vänner/bekanta? 3 Design? 8 Detaljkvalite? 8 Driftsäkerhet? 7 Livslängd? 9 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 9 Övrigt? (i så fall vad?) Mycket bil för pengarna. Har du tänkt på att svaren måste bli väldigt olika beroende på om du frågar nybilsköpare eller begagnatköpare? Mvh Johan |
|
|
Inköpspriset 7 Köregenskaper 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 8 Status 1 Rekommendationer från vänner/bekanta 1 Design 7 Detaljkvalite 9 Driftsäkerhet 9 Livslängd 10 Fram/bak/fyrhjuls-drift 9 Övrigt? (i så fall vad?) Känsla 10 |
|
|
hunden bestämde sig för att attackera mitt tangentbord när jag skrev meddelande, så jag postade 2 halvfärdiga inlägg. har meddelat moderator om det. vi gör ett nytt försök. Inköpspriset? = 10 (givetvis i förhållande till modell och skick). Köregenskaper? = 7 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) = 5 Status? = 4 Rekommendationer från vänner/bekanta? = 1 Design? = 7 Detaljkvalite? = 8 Driftsäkerhet? = 6 Livslängd? = 8 Fram/bak/fyrhjuls-drift? = 10 Övrigt? (i så fall vad?) = Bilens skick, givetvis i förhållande till priset. 10 ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Inköpspriset? 5 Köregenskaper? 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 5 Status? 3 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 7 Detaljkvalite? 7 Driftsäkerhet? 6 Livslängd? 8 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 10 Övrigt? Körupplevelse 10 |
|
|
Inköpspriset? 3 Köregenskaper? 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 3 Status? 2 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 8 Detaljkvalite? 10 Driftsäkerhet? 8 Livslängd? 8 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 10 Övrigt? Körupplevelse 10 |
|
|
Inköpspriset 7 Köregenskaper 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 6 Status 5 Rekommendationer från vänner/bekanta 1 Design 8 Detaljkvalite 9 Driftsäkerhet 8 Livslängd 8 Fram/bak/fyrhjuls-drift 9 Övrigt? Upplevelse/nybilskänsla 10 6a - för det är du värd |
|
|
Inköpspriset? 8 Köregenskaper? 10 Total ekonomi? 5 Status? 4 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 6 Detaljkvalite? 6 Driftsäkerhet? 8 Livslängd? 4 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 10 Övrigt? (i så fall vad?) |
|
|
Nu blir väl detta lite missvisande eftersom det egentligen är pappa som äger bilen, men jag försöker sätta mig in i hur han resonerade. Bilen har ägts av oss sen den var ny, juli 1999. Inköpspriset? 2 Köregenskaper? 10 Total ekonomi?(service, resrevdelar, försäkring osv) 1 Status? 1 Rekommendationer från vänner/bekanta? 1 Design? 10 Detaljkvalite? 7 Driftsäkerhet? 1 Livslängd? 1 Fram/bak/fyrhjuls-drift? 8 /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.