|
|
|
|---|---|
|
...Om isåfall, vad är ett vettigt pris på en sådan? Tänkte ev. avyttra min bil på privatmarknaden till förmån för köp av en nyare 318 på bilfirma. Har hört att det är väldig tungt att sälja begbil privat just nu, kanske ingen idé att ens försöka utan byta in den istället? Bilen i fråga är en 318i Touring Arcticsilver met. med svart interiör, 2-zonsklima som fungerar, Svensksåld med servicebok (nyligen gjord Insp på BMW), CD/Mp3 spelare. Allmänt bra skick för sin ålder. Inga synliga rostskador på karossen. och fin i lackeringen. (litet dörruppslag 1cm på en bakdörr). Bilen har rullat 18.100 mil och går mjukt och fint. Går den att sälja och isåfall till vilket pris i dagsläget? Mvh. Leffo | |
|
Hej! Tror att just touringen har klarat sig hyfsat. Kanske kan du få 50-55.000 kr? Ganska långt miltal, men inget onormalt. . Mr C |
|
|
Då kanske det lönar sig att annonsera ut den istället för att "ge bort" den till bilfirman? Leffo |
|
|
E36 är svårsålt just nu men den går säkert att sälja även om det kan ta lite tid. Man får ha lite is i magen och räkna med att det kan ta ett tag innan någon hör av sig. I många fall tror jag att läget på privatmarknaden beror på många säljares optimism när det gäller det egentliga marknadsvärdet för bilen. Tror att din bil kan gå för ungefär det priset som "Mr C" nämner. Sätt ut den för 59kkr (med prutmån) på blocket och powerbörsen för att testa responsen. |
|
|
Ok, Jag får göra ett försök om jag inte blir för bekväm och byter in den på BMW istället. Mvh. Leffo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.