|
|
|
|---|---|
|
Tja.. Har en M3 3.0 -94.. Och när jag drar på så faller vatten temp mätaren till kallt och stannar där tills jag varvar till, ger full gasar lr startar om bilen. Efter nått av ovan så släpper den och komma upp till normal temp.. Inget ändras på värmen i coupen lr oljetemp mätaren... Har bytt termostat så den är fräsch. Har nån nå tips?? MVH Magnus | |
| Tjenna. Har tyvärr inte några tips. Jag har ungefär samma problem, bytte också termostat då jag var säker på att det var det som va fel. Jag har provat skjutit med temp pistol och slangen håller 82 grader, blocket 65 grader. Har låtit det vara nu men jag undrar om det är någon givare, några kontakter, eller mätaren som troligtvis är trasig? | |
| Jo det måste nog vara nå sånt för bilen börjar ju inte heller gå sämre... Men det är ju rätt iriterande när den sticker hela jävla tiden! :D | |
|
Jag vet inte riktigt hur det ser ut på M3:an men på m5:an finns det två givare, den ena går till instrumenteringen och den andra till motorstyrningen. Jag råkande en gång ut för att tempmätaren "föll" till min under körning och det visade sig att det var glappkontakt till givaren för instrumenteringen. Mvh. Bjarre |
|
| Jag har trott detta också, tänkte smörja upp kontakterna men jag vet inte var dem sitter tyvärr. Någon som vet? | |
|
Har du testat kopparpasta på jordningskabeln? Min sida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.