|
|
|
|---|---|
|
Snart börjar det bli dags att ställa av bilen inför vintern. Jag tänkte mig att jag skulle skicka iväg fälgarna för omlackering (asfaltsfläckar och skadad lack sen förre ägaren...). Så därför kommer bilden vara tvungen att klara sig utan däck ett tag. Så frågan är var man placerar pallbockarna bäst under bilen för att den skall må så prima som möjligt. Tilläggas bör väl kanske att bilen inte skall stå på pallbockar hela vintern... ;) | |
|
Hej hej, på nästan alla nyare bilar finns det "lyftklossar" som sitter undertill på vilka det är tänkt att verkstäderna skall kunna sätta sina lyftstag från lyften, och enkelt kunna lyfta hela bilen på en gång. Dom här "bubblorna" syns väl och sitter en bit in och kanske 30 cm bakom framdäcket och likaså lika långt framför bakdäcket. Din X5a har garanterat sånna, om M Coupén har det kommer jag dock inte ihåg såhär på rak arm. Annars är det kanske lättast att sätta pallbockarna antingen i ramen som går längsmed bilen eller direkt under motorfästena i fram och på bakaxeln. /eFx www.z4.se |
|
|
Domkraftfästena är väl alldeles utmärkta platsen.. /Caspar Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk |
|
|
Eller åker man till skroten och hämtar ett par gamla rostiga plåtisar med pissdåliga däck och sätter på bilen så länge. ///Micke Min cabbe: Länk |
|
|
Jobbigt bara att hitta 17" plåtisar.. Går inte på mindre på M bilarna pga bromsarna.. /Caspar Z Go-Cart 26/11 15.30 Länk |
|
|
Ok, sorry. ///Micke Min cabbe: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.