|
|
|
|---|---|
|
Jag är ny ägare utav 7-serien (E38). Min bil är en 750 -99:a. En mycket fin bil för övrigt. Men det är någonting runtomkring/bakom/under vänster defroster i instrumentpanelen som skrammlar. Detta har blivit en humörsförstärkare liksom. Är det någon annan som har/haft liknade problem. Pocke | |
|
Hej, Jag har kanske ett liknande fel, som jag håller på att felsöka... Försvinner ljudet om du helt stänger av klimatautomatiken (sätt ned fläkthastigheten till noll så att hela klimadisplayerna släcks)? Mvh. /Kjell |
|
|
Hej Kjell. Nej, jag har inte provat det. Men det är värst när man åker på grusväg eller sliten asfalt. Typ som en typ av resonans. Pocke |
|
|
Har ett liknande irriterande resonansliknande ljud. Jag har kommit fram till att det kommer från ventilationsutsläppen i mitten på instrumentpanelen Otroligt enerverande med dessa småljud när bilen i övrigt är så tyst.. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Hej igen Pocke, Då har vi nog olika problem. Mitt yttrar sig i att min klima "klapprar" med det högra defrosterspjället, vilket hörs då man står stilla eller kör i låg fart (dvs när det är nästan tyst i kupén). Jag misstänker att kliman inte får någon eller fel spjällposition tillbaka från spjället vilket får regleringen att fallera, men detta har jag ännu inte verifierat. Mvh. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.