AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.255

Trött på att ha samma fälgar som alla andra på E30`n! Hjälp behövs!

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Är trött på att ha likadana fälgar som alla andra har på sina E30`s! Har aldrig sett tex Antera 309 eller Abozzo Grandeur på en E30 vilket jag tror skulle bli helt fruktansvärt snyggt, eller vad tror ni? Vilken 5 ekrad modell skulle ni valt?

Länk

eller

Länk

Har sökt runt som f*n men har inte riktigt fått klart för mej vilket alternativ som e smidigast/bäst när det gäller konvertering från 4-bults till 5-bults på en E30, vad anser ni??

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Kanske beror på att fälgarna kostar mer än bilen?

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BBS Splitt 15" med bred fälgkant med puts på är det läckraste!
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Vad spelar det för roll om fälgarna är dyrare än bilen, om dem för ovanlighetens skull inte är av samma modell som alla andra E30 ägare har på sin kärra? Priset spalar ingen roll för mej, jag ska bygga en bil åt min firma som ska figurera på utställningar så det ska inte snålsparas på någonting! Därför tänkte jag att kanske Antera 309 18" eller Grandeur 18" vore nåt, vad tror ni?

Själv tycker jag att BBS Splitt är för självklar på en E30 så det skulle bara bli att flyta med strömmen.

Äg inte en BMW, äg flera!
om det inte ska snålas så kolla på vad jesse james(monstergarage) kan erbjuda till din bil..maffiga fälgar...eller skaffa feta chromefälgar fast då kanske en design som ingen annan har..
eller kolla på Addamas Supersport fälgar..riktigt feta fälgar från japan...

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Bra idè! Tyvärr hittade jag ingenting när jag sökte på Addamas Supersport fälgar på google!? Har du nåt tips om nån som säljer dem?
Min favorit är 5 ekrade fälgar, vad tror ni om Foose Speedster 5 18"?

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Av dessa två tycker jag nr 1 är snyggast. Lite schnitzer style

Mr C
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tack för synpunkten! Jag har väldigt svårt att bestämma vilken av dessa 2 som passar bäst på en E30 så alla utomståendes synpunkter e kanon att få höra!

där ser du robban..nån tycker det ser ut som schnitzerfälgar..inte bra..ADDAMAS ska ja leta fram åt dig på bild...återkommer strax..

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Att nån tycker det ser ut som det spelar ju ingen som hellst roll eftersom det faktiskt ÄR ganska uppenbar skillnad på dem, så det bryr jag mej inte om faktiskt. Att dem ser klockrena ut och inte sitter på så värst många E30 redan (vilket abbozzos grandeur INTE gör) räcker för mej. Men frågan är ju, är det snyggt på en M3 -90:a?

Vore super om du kunde fixa lite bilder!

HAR LETAT SOM EN GUD NU..ABOZZO SÄLJER TYDLIGEN ADAMAS ...deras grandeur påminner starkt om adamas...
har fixat en liten lista här nedanför..
Länk
liten bild med pris på 18" adamas

www.superstar-wheel.com
DÄR GÅR DET ATT BESTÄLLA KATALOG MED ADAMAS

Länk
HÄR FINNS DET FETA WRD FÄLGAR KOLLA IN MODELLEN ADAMAS

kolla med abozzo om dom kan fixa fram en komplett katalog med bara adamas i åt dig...väldigt hög glans,mkt breda polerade kanter,mkt djup i dom o sedan gillar japanerna kombinationen guldekrar o silverfälgar..

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tusen tack för att du tog dej tid! Den var faktiskt RIKTIGT läcker den ADAMAS fälgen!! Den kan jag tänka mej passar helt underbart till M3:ans ganska skarpa linjer i karossen! Ska genast beställa en komplett katalog med deras fälgar!

Tack än en gång!

mm låter kul att du tycker så...
hoppas få se din bil nångång..vart bor du??
kom nu ihåg vem som tippsade dig...

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Hehe aa helt klart ska komma ihåg vem som tipsade om fälg, fälgarna gör ju 50% av bilen:)! Bilen kommer gå på dem flesta större mässor till sommaren -06, även bilder kommer komma upp i galleriet när den börjar bli klar under våren så du kommer helt klart få se den! Jag bor i västerås för övrigt.

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Robban B det jag menade var att det kanske inte är så konstigt att du inte sett så många E30 med denna typ av fälgar med tanke på priset, att du har lust o råd att lägga så mkt. pengar på en e30 är ju en helt anna sak. Själv tycker jag du ska köpa fälgar från Länk

Lycka till med projektet

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
A förstod d här i efterhand att d var d du menade:) Tack för länken, det är inte så svårt att få beslutsångest:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.