AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
824

Ritningar på kompressor eller nåt annat kul?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag funderat lite på biltillbehör och framför allt trim/chassigrejer man skulle kunna tillverka själv. Jag har en mekanisk verkstad, som tillverkar grejer som bla sitter i kärnkraftsreaktorer, så maskiner och extremt kunnig personal finns redan. Dessutom är mer än hälften av de anställda mycket motorintresserade!

Jag har funderat lite på om det tex skulle gå att hitta ritningar på en kompressor, jag menar idag fick vi en order på en hydraulventil som ska klara 6000 bar, så det borde ju vara möjligt att tillverka en kompressor som ska klara 2 bar.

Fast det är ju hela konstruktionsbiten också, där vi inte är lika duktiga. Frågan är om det finns ritningar som "vem som helst" får använda? Jag vill verkligen inte bli stämd för patentintrång. Jag tänkte att man tex kunde använda V8:orna i båten till att testa, för jag vetesjutton om jag vill prova på X5:an. Skulle vara i kombination med en etanolombyggnad i så fall.

Jag har funderat på om det finns något annat kul man kan göra, tex chassiprylar, men det kräver utprovning som jag inte har tid med. Någon som har en annan kul idé?

mvh Johan
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Skruvkompressor till V8orna hade varit skoj :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.