|
|
|
|---|---|
| Var köper jag billigast en framskärm till min gamla 323:a 84? | |
|
Har du kollat på Mekonomen? hjorten |
|
|
Annars www.returbilen.se eller www.bildelsbasen.se. 250 kr på returbilen! Ligger i Malmö, Jörgen Kocksgatan 65-67. Men annars kan du bara kolla på Power-börsen! Finns massa e30 som säljes i delar! Misstänker att du kan köpa vilken framskärm som helst, förutom M3 då. // Ronelov ____ E30, E34 eller E36? |
|
Hälge |
MotorNord har helt nya (utan rost) för en billig peng. Tänk på att en beggad skärm är ca 17 år gammal. (inget att hänga dit p.g.a materialutmattning) |
| Ca 500:- för en ny! Länk | |
| Jag har en höger framskärm som är rostfri, original Bmw, som du kan få köpa, pirat skärmar passar så j**la illa... | |
| Martin1: har du möjlighet att skicka? | |
parolof |
Hälge, materialutmattning??? Är skärmen utan rost så vad spelar det för roll om skärmen är 50 år gammal, det är inte jetflygplan vi håller på med |
Hälge |
hehe...det spelar nog större roll än vad man kan ana. Jag skulle häromdagen ta upp ett antennhål i bakskärmen på en 15 år gammal bil. Bilen är 100% rostfri. När jag slog till med hammaren på sylen, så gick den rakt igenom plåten som om det varit tjokt papper. Snacka om att jag vart överraskad. (Detta kallas materialutmattning) Köp inga gamla skärmar när det finns nytt för en liten peng. |
|
Fick mina bakskärmar fixade i sommras. Han som gjorde det sa att BMW orginalskärmar är "Kexchoklad" och bara... Han gjorde egna av kraftigare och hållbarar plåt! :) Om dom är så dåliga vet inte jag, men så sa han. Min bil Länk GetawayHlm Länk |
|
|
Jag har aldrig hört talas om nåt som kallas material utmattning? Jag jobbar som bilplåtslagare och har inte någonsin hört nåt sånt... Pirat skärmarna stämmer aldrig, kan du justera tills du dör och det blir ändå inte bra. Är beggade delar bara rena och rostfria så är det inga problem... Angående bmws ekonomi delar så är det absolut inga fel på deras grejer, vi har hand om bmws garanti reparationer och vi har aldrig haft några problem, tvärtom så är det en fröjd att jobba med de... |
|
| Hej.. Hade en e30 87 som ja plockade isär innan skrotning, sparade lite saker som ja tänkte kunde komma till användning på min 88a å min kompis 89a, å nu undrar jag om framskärmarna passar från 87ans(gamla mod) på 88 å upp (facelift)?? nån som har erfarenhet av detta?? | |
| www.ebay.de är annars en utmärkt källa till alla slags e30-delar, även plåt. köpte fabriksny olackad framskärm till min e30 cab där, 750 spänn inkl frakt - att jämföra med typ 2500 i sverige (då var den i och för sig grundlackad). | |
|
Kolla med Lasse på Tegnaby bildemontering. Han säljer mest nya delar o har dem hemma till dagen efter till 99%. Jag har bara bra erfarenheter från han. Han säljer i princip allt som mekonomen säljer, men kanske till 40-50& billigare bara... 0470-774378 |
|
|
Jag köpte en ny skärm till min E30 för 375:- (något rabatterad) på autoexperten. Passformen var hygglig, förutom en liten plåtbit som jag var tvungen att bocka in, och det var inte direkt foliekvalitet på plåten. Jag fick ta upp hål för blinkers själv dock, men det är en ganska lätt operation. Hittar man inte en originalskärm i rätt färg så är det att rekommendera. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.