|
|
|
|---|---|
|
Hej e lite nyfiken vilken funktion fyller insexskruven under kammen vid fjärde cylindern?? (Toppen är gjuten v:25 2001) jag har olja i vattnet å vice versa, letar fel :-( hittar ingen synlig spricka under kammen eller så... så undrar om de kan ha nått med den skruven å göra?? vill inte lossa den ifall den blir otät pga av det... hittade inge fel på topplockspackningen heller :-/ Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk | |
|
ingen som vet vad skruven har för funktion? Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
Undrar samma sak, har (hade) originaltopp på min 325i -90 som är under renovering så något specifikt för ersättningstoppar kan det inte vara... Sprickor i blocket kanske? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Kanske där man skruvar in en anslutning när man provtrycker toppen????? |
|
|
e de ingen som vet säkert? någon funktion borde den ha för provtryckning kanske som dawwe sa.. får syna blocket lite nogare, för på toppen syns ingenting... Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
Hej! vet inte vad skruven är till, men jag hade samma sak med att kylarvattnet trängde in i oljan, och det var en sprucken topp,syndes ej, men efter provtryckning så var det klart. Så det ser inte ljust ut. Min bil står än, och detta var i mitten på augusti, dom skulle ha 13000 för en utbytes, men tyvärr så har man inte ekonomi för det nu. |
|
|
13000!!!! FY F*N skulle jag aldrig betala... får ju en fungerande 525:a för den summan.. men de kan nog vara där dom provtrycker toppen... jag gav visserligen "bara" 1300:- för denna motor så de e en liten chansning, vi har precis planslipat toppen, ska slipa ventilerna å sätena imorgon å montera toppen, sen lörda å sönd ska vi montera motorn så de blir spännande :-/ Kostnad än så länge Motor: 1300:- topplockspackning 500:- ventiltätningar 150:- Glykol: 130:- ölja 400:- oljefilter 2st 180:- topplocksbult 280:- beggad koppling 530:- summa: 3470:- så omn ja har otur har jag slängt dessa pengar i sjön :-( får se söndag kväll hur de går... Bilen 520i ska bli en 525:a :-) -89 Min pärla :-)(på övertid :-( ) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.