|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min bil tvärdog för ett tag sen och efter att pumpen demonterats och konstaterats död så bytte jag. Jätteglad efter hela 30 minuters arbete av nymonterad pump så satte jag mig i förarstolen och vred runt nyckeln!! Vad häder?? Jo,inte ett smack!! Inget surr från pumpen hörs och inte antydan till att vilja ens tända....... Nu till min fråga: Var sitter reläet till pumpen och hur kan jag identifiera det??? Har hittat 3 st Orangefärgade i olika plastkåpor under huven,letar jag fel färg kanske..... Tacksam för svar. BÄMMWÄÄ | |
|
Enligt min rephandbok sitter reläet till bränslepumpen i samma box som motorstyrningen och ABS-modulen, d.v.s. den svarta lådan med 4 kryss-skruvar uppe i bakre högra hörnet av motorrummet. Reläet verkar vara den lilla plastlådan i mitten. Färg vet jag inte, men det kanske varierar från bil till bil. Det kanska finns en klisterlapp i locket till boxen. Rephandboken säger att reläet ska ha fyra stift märkta 30, 85, 86, 87 (men det kanske finns fler reläer märkta på det viset, har inte koll på det själv). Är det något liv i elektroniken över huvud taget i de olika tändlägena (typ instrument, belysning, strålkastare etc)? Mvh /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
Tack för ditt tips,då vet jag att jag haft tur och hittat rätt låda och kikat i.Allt annat funkar i elektronikväg förutom 2 lampor till innerbelysningen, men dom har varit trasiga en längre tid så det beror enbart på att jag varit lat och inte bytt. Nu har jag i allafall bogserat bort skiten till en verkstad som får göra en felsökning. Hoppas på ett positivt besked med så lite nollor som möjligt på räkningen. Mvh Majk BÄMMWÄÄ |
|
|
Majk....gjorde exakt samma på min gammla 525IA 24v.Den tvärdog också mitt stan.Så kunde man inte putta igång den heller =) Så jag beställde också ny pump och vred om nyckeln utan resultat.Det som var felet var reläet som Jonar nämnde.Knackade rätt ordentligt på alla relä som satt i den boxen.Vred på nyckeln igen och bilen starta =) Så prova med att knacka på reläna till att börja med |
|
|
TAck för tipset M528. Jag har visserligen knackat på alla relän,men det kanske ska till hårdare slag.......Hmmmm nu står ju bilen på v.stad redan så det är kanske lite sent,fast å andra sidan så kan det komma till användning senare, .Jag har bett om felsökning och gör ingen åtgärd förrän dom har konstaterat felet,då kan det kanske ge sig hur seriösa och ärliga dom är. Tack för tipset=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.