AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
842

Larmfråga E34

Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Hej.
Jag har upptäckt att jag har någon svart plastbit på framsidan av innenbelysningspanelen. Alltså mot rutan och backspegeln.
När jag var ute häromkvällen och lattjade lite med kylarvätskan så såg jag att det lyste väldigt svagt rött, verkar bara synas om det är väldigt mörkt.

Då till min fråga, är det mottagaren till larmet?
Ganska skumt eftersom jag inte har någon sändare. =/
Förra ägaren påstod att det var regnsensorn som inte fungerade, dock lite tveksam till detta då det tydligen inte fanns som tillval till E34.
Kan jag isåfall beställa en larmdosa från BMW? Vore jaevligt skönt att slippa låsa med nyckeln.

Kan tillägga att jag har originallarm som fungerar med nyckeln.

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL find out!
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Om du låter BMW kolla av larmkoden så borde du nog kunna fixa ut en nys larmdosa! Har en larmottagare precis där du beskriver att du har din!

Beemer, a way of life.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Du behöver inte kolla av ngn kod.
Köp en begagnad fjärrnyckel och initera den så som man ska göra och sedan fungerar det.
För säkerhets skulle kan du kolla under baksätet om du har en styrenhet, en svart liten låda som du kan rycka rakt upp.

Nyckel kan du fixa från ebay.

*BAWORAK*
Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Har sökt runt lite på forumet ett tag nu.
Jag har den lilla knappen (som inte är någon knapp) vid elmanövreringen av takluckan. Den är inkopplad till en kabelhärva.
Jag har en diod som lyser när jag larmar med nyckeln.
Jag har en svart grejj mot rutan, på grejjen för innerbelysningen, ska väl vara mottagare, om jag förstått det hela rätt?

Lyfte på baksätet, och det ser inte alls ut som det gör på bilderna från en E32, RM och GM ser lite flashigare ut, men jag har inte en aning om var denna larmbox ska sitta. Jag ser inget blått kontaktstycke heller för den delen. Men som sagt, kablar är fördragna för ir-mottagare, så då borde det väl vara framdraget till larmboxen?

Någon som har en bild på var boxen sitter, och hur den ser ut?

Mvh / Filling

Wanna know how it feels to Die?
Touch my car, and you WILL find out!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Den svarta lilla ladan skall sitta precis framför RM och Gm, nedstucken precis innan sätet tar slut sa säga. Om den sitter där, kanon, annars skall du se att det finns plats för en sadan, och i botten skall det da vara ett blatt kontaktstycke, typsom en scartkontakt.

Här har du en bra länk:
Länk

Lycka till

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.