AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
710

servo strul

fe
5
festis
325ix-87
1802 -73
1802 -75
Tjena !!!!
nu har jag ett litet problem med att servoj#¤%´n läcker som ett såll. Det läcker ute vid gummidamasken vid fäljen om ni förstår vad jag menar... Är det styrväxeln som är paj eller kan det vara nån packning ??? Det är på ix:en så det sitter ju ganska inkapslat.
Går det att använda saker från "vanlig" 325:a ???
eller ska det vara krångligt som vanligt ??
Svaret är nog krångligt som vanligt.

Det är packboxen som läcker och det är byte som gäller om du inte får den tät genom att hälla i "lite" omega 917. Sök på det så har du lite att läsa. Det kan hjälpa. Överdosera inte!

Annat som kan hjälpa är att spola rent systemet om du har blandat vätskor, tex röd atf olja i grön CHF. I IX:en skall det vara CHF. Står en lapp i motorutrymmet bredvid påfyllningen. Blanda är obra :(

Sedan anågende det krångliga, hjälper inget av ovanstånde är det till att leta rätt på en ny på skroten. Ganska svårta att hitta. Sedan är det så jävligt att hela paketet sitter i motorn så motorn måste lös/upp ett stycke för att få lös skiten. BMW i luleå har sagt 3000+ kr för arbetet om jag kommer med egna delar.

Trösten i bedrövelsen är att den går troligen igenom besiktningen eftersom det påverkar inte styrförmågan men det är ju miljövidrigt etc att drälla oljor.

Slutligen, skall du fippla själv med detta. Ha gummihandskar, servooljor med sina korta molekylkedjor är inte bra att få på huden!

Och ja, jag har samma problem...

Lycka till.

Ps eftersom det är ix så är det special special som vanligt.
Visa användare
128
*Alexis*
316i coupe -94
inte säkert att den går igenom, fick ombesiktning på min då servon läckte.
Min gick igenom och han sa att det berodde på att det inte påverkade styrförmågan, detta var den 17:e october. Han sa dock att det var gränsfall :D. Så är det en knorrig gubbe en måndag så kan det nog bli stopp.
fe
5
festis
325ix-87
1802 -73
1802 -75
Kunde man ge sig f*n på att det skulle vara special special :(
det gick igenom besiktigen förra året iallafall, :) ....
man får väl prova lite omega 917 (var hittar man det föressten).

han före mig och jag har alltid haft röda oljan.....men med tanke på hur mycket olja man förbrukat så blir det kanske billigare att byta ??? :) :)

det går inte att ta från en vanlig 325:a ???
det verkar vara ett ix fenomen det här....

ja ja tack ska ni ha och lycka till själva....
Jag köpte min omega hos en bilhandlare, åke eriksson i luleå.
Om du skall byta så måste du skölja ur systemet, dyrt o grisigt. Det är INTE ok att blanda oljor, då blir det värre. Så tänk en elle rtvå gånger innan du byter.

/R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.