|
|
|
|---|---|
|
Hej, HAr drabbats av intermittent pixelbortfall på min 530 -02. Är det någon som känner till BMW's förhållningssätt till det här ej helt obekanta fenomenet. Det känns lite surt med en 3 år gammal bil som gått 8900 mil och man får svaret: "det får du allt stå för själv.." (och JA, jag har försökt söka på forumet ;-) Freude am fahren | |
|
Hej, Pixlarna i min "radio" display försvann en gång efter det att jag var för ivrig med en blöt trasa, men dom kom tillbaka när jag ett par dagar efter städningen åkte på en lång styrning. /Kejo |
|
|
Det bekymmer jag har är i huvudinstrumentet. Jag har haft samma problem på 528'an....., Freude am fahren |
|
| Skall lämna min bil i tyskland för att reparera detta. Eftersom jag har köpt den med europlus-garanti står de för kostnaden. Har ingen aning om hur det ligger till på icke-importbilar. | |
|
Har också samma problem 520 -02 svensksåld och i mitt fall har stereodisplayen försvunnit till 50% ungefär (Business CD) Får svar att du får pröjsa själv, skall få ett pris idag. Ingen som har någon lösning på detta eller erfarenhet av Goodwill som man kan referera till? |
|
|
Jag har nu fått tillbaka min bil. De lagade det problemet på europlus-garantin. Det som är intressant för andra är reparationsförfarandet. Enligt de trådar jag har läst så lagar BMW inte instrumenten, utan man får byta hela rasket. Detta är dock inte sant. BMW i Tyskland skickade mitt instrument till ett företag (eller om det var BMW själva) i Hannover, där lagades pixelfelen. Pris med i- och urmontering blev 170€ (som europlus betalade i mitt fall). Detta priset verkar mycket lägre än de summor som har nämts här i samband med svenska BMW. Om det fins intresse kan jag försöka luska med killarna som fixade min BMW (Autohaus Wigger i Rostock) om man kan skicka in sitt eget instrument och hur man gör. Det kan ju vara så att de bara gör det "åt sig själva". / Dredd |
|
|
Uppdatera gärna med info ifall det finns ngt sätt annat sätt att lösa detta som inte innebär byte |
|
|
Snackade med BMW i Rostock, och de faxade informationen om var man kan få sina pixelfel lagade. Det är alltså till detta företag som BMW själva skickar sina instrumnet öfr att få dem lagade. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.